Skulle du köpa en mall för din hemsida på denna sajt?

35
Tacksam för synpunkter! www.webbmax.se

1165
Nej, jag skulle inte köpa något från någon som har en sida som fladdrar och vibrerar, samt säljer något som jag inte vet vad det är. Joomla Templates låter som något uttryck från Liftarens guide till galaxen som förklarar varför osannolikhetsteorin kan översättas med en ekvation där X = 42[br][br]Om man dessutom blandar engelska och svenska, slänger sig med fackuttryck till höger och vänster samtidigt som man använder ordet "enkelt" så känns det inte trovärdigt alls.[br][br]Och sedan detta med "Bli medlem"... Vadå medlem? Är det någon klubb eller?
35
Tack! Nu har jag rest mig upp från golvet....Det är precis sådan här kritik jag vill ha![br][br]Man kanske får tänka sig att den som kommer till sidan har letat just efter det som man kan köpa och vet vad det är.[br][br]Snyft... :([br][br]Och på sidan för Wordpress-mallar har jag ju faktiskt lite info för den oinvigde.[br][br]Men jag ska nog förklara lite mer på startsidan! :bravo[br][br]
223
Skönt med nån som ber om kritik och dessutom kan ta den. =)[br][br]Nu ska vi leka tio frågor:[br]* Jag har hög teknisk kompetens[br]* Jag behöver support och betalar gärna för det[br]* Jag har starkt begränsad budget[br]* Jag lägger gärna pengar på Joomlamallar[br]* Jag har mycket tid över[br]* Jag har inte tid att göra egna mallar[br]* Jag föredrar svenska[br]* Jag googlar på engelska[br]* Jag är orienterad kring öppen källkod[br]* Jag har på nåt mystiskt sätt lyckats missa de andra hundratals gratismallarna som finns.[br][br]Vem är jag?
2066
2
Välkommen herr Oxymora.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
35
[quote author=foe link=topic=5448.msg26273#msg26273 date=1244071619][br]Skönt med nån som ber om kritik och dessutom kan ta den. =)[br][br]Nu ska vi leka tio frågor:[br]* Jag har hög teknisk kompetens[br]* Jag behöver support och betalar gärna för det[br]* Jag har starkt begränsad budget[br]* Jag lägger gärna pengar på Joomlamallar[br]* Jag har mycket tid över[br]* Jag har inte tid att göra egna mallar[br]* Jag föredrar svenska[br]* Jag googlar på engelska[br]* Jag är orienterad kring öppen källkod[br]* Jag har på nåt mystiskt sätt lyckats missa de andra hundratals gratismallarna som finns.[br][br]Vem är jag?[br][/quote][br][br][br]Jag kan inte säga exakt vem du är och vad du heter men.....[br][br]Du är en hobbybyggare av hemsidor[br]Du gillar webbsidor på svenska[br]Du har precis lärt dig Joomla hjälpligt[br]Du är säker på att det kommer att ges support i forumet (på svenska för du gillar ju webbsidor på svenska)[br][br]Hur som helst, jag vet inte riktigt vilken målgruppen är, så tack för den tankeställaren också![br][br][url=http://www.webbmax.se]www.webbmax.se[/url]
223
Tack Jonathan! Kul att vara här![br][br]Och allt gott herr Aixenpro – du har precis klivit in i världens viktigaste tankeprocess, som kommer stå dig bi resten av livet. Det är inte otänkbart att du kommer fram till följande slutsats:[br][br]Lägg inte ned tid eller pengar på att bygga något utan att definiera målgruppen, verifieria målgruppen, förstå målgruppen och nå målgruppen.[br][br]Och sist men inte minst: se till att målgruppen är "tillräckligt" köpstark.[br][br]Lycka till!
35
[quote author=foe link=topic=5448.msg26285#msg26285 date=1244104605][br][br]Och allt gott herr Aixenpro – du har precis klivit in i världens viktigaste tankeprocess, som kommer stå dig bi resten av livet. Det är inte otänkbart att du kommer fram till följande slutsats:[br][br]Lägg inte ned tid eller pengar på att bygga något utan att definiera målgruppen, verifieria målgruppen, förstå målgruppen och nå målgruppen.[br][br]Och sist men inte minst: se till att målgruppen är "tillräckligt" köpstark.[br][br]Lycka till![br][/quote][br][br]Tack för det! Jag driver ju egentligen webbyrån Enkelsidan Webbdesign, vilket går relativt bra. Målgruppen för min huvusakliga verksamhet är klart definierad. [br][br]Småföretagare som inte är intresserade av datorer och vill ha någon som skapar hemsidan, tar hand om den och uppdaterar den åt en.[br][br]www.enkelsidan.se[br][br]
40
Det du bör ändra på är att inte blanda svenska och engelska på en sida. Sedan bör du även ta bort annonser, du får bestämma dig om du ska tjäna pengar på försäljning eller på annonser.
[B]Beställ Exklusiva Visitkort[/B]
www.visitkortexperten.se
35
Tack för synpunkterna! Jag driver några andra sidor där jag inte har någon reklam, eller i alla fall inte så mycket. Det är ingen större skillnad på försäljningen. Jag tjänar mer på reklamen faktiskt. De andra sidorna är http://www.hemsidemallar.nu och http://www.hemsidemall.se[br][br]Vinn en blogg med unik design som jag specialdesignar till vinnaren. Klicka här: http://www.getresponse.com/survey.html?survey_id=2301[br][br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.