Hej företaget,
Jag börjar med brasklappen: Missförstå mig inte - idén är bra, så bra att den inte är värd genomförandet i dagsläget, och det är synd för jag tror ni har en marknad om ni bara kunde tala samma språk som målgruppen. I praktiken betyder det att ni inte ska sälja produkterna, utan kundnyttan med produkterna.
Eftersom jag baserar min bild av ert företag på er hemsida antar jag att ni är slarviga (som i slarvfel), oseriösa (som i språk och design som inte rimmar med produkternas prisbild) och kanske lite blöta bakom öronen (som i stavfel). Däremot tycker jag inte ni ska tona ned språkbruket helt och hållet, för jag tycker det är lite roligt att ni går utanför ramarna och sånt ska ju uppmuntras!
I dagsläget tilltalar ni prisjägarna - de som redan kan produkterna och är beredda att betala. I det fallet har köpbeslutet redan tagits. Tidigare, på annat håll.
*Skippa "NRC" - ni har varken budget eller anledning att nöta in en obskyr förkortning. "New Reality Company" funkar bra.
*Ni har en engelsk slogan till en svensk målgrupp, men det finns säkert en tanke bakom.
*"Trådlösa shutter glasögon" ger
inte äkta 3D. Förtroende, förtroende.
*Överväg att ta bort datorer helt ur produktsortimentet. Er HP Compaq 8710w kostar 16680:- på HP:s sida. Kanske er modell är snäppet vassare, men det ser hur som helst inte bra ut. Dessutom tar det bort fokus från kärnverksamheten, både i praktiken och i kundernas ögon.
* VR-handskarna för 8700:- kommer ni inte övertyga en kund om. Nätet är lite fel medium för det, framförallt då det inte verkar som att ni finansierar köpet genom att ge en pengar-tillbaka-om-inte-nöjd-garanti. Byt hellre ut mot nåt billigare, t ex
3Dconnections prylar.
Vi ligger på jämförelsevis låga priser jämfört med många andra som säljer de här och liknande produkter.
A
...det stämmer ju rätt bra med det du sa om att man gärna vill veta mer om vad och hur det kan användas.
Exempel, tips osv.
Tror du att det vore intressant?
O
Pris och kundnytta är A resp. O.
P.S En bra övning i diskussionssammanhang är att aldrig använda ord som "man", "alla" eller "ingen".
Hoppas det var till nån hjälp. Som sagt, jag tror säkert ni har en marknad om ni lyckas övertyga. Sen ska "man" hitta er också, men det blir väl nästa steg.