Nu skall jag försöka svara på de frågor du ställer.
1. Hur får du mera försäljning?
Jag vet inte hur din besöksstatistik ser ut men det finns en hel del att göra. Om jag hos Google söker på tex "barnkläder secondhand" så kommer siten gulasidan.se med en länk till din sida. Som träff nr 51 alltså. Din egen sida hittar jag inte.
Söker du bara på barnkläder så finns det ganska många annonser vid det ordet. Söker du på barnkläder secondhand så är det bara en annons.
Med detta menar jag att med lite sökmotoroptimering, kanske köpa sökord/annonser, mm, små och enkla saker du kan göra själv, så kan du förmodligen få flera besökare och därmed mera försäljning.
Jag skall ha en kurs om ett CMS som heter Joomla i slutet på augusti i Stockholm och i fortsättningskursen veckan efter tänkte jag prata om just sådana här saker (sökmotorer, marknadsföring) och hur man kan få bra statistik. Allt med Googles tjänster.
Kanske även bilderna skulle kunna vara lite bättre i webbshoppen, men nu har du ju fått massa tips på det redan.
2. Frakten - tycker som övriga att det är OK. Det visar sig att om man skall öka sin försäljning så kan just fraktfritt vara en metod. Många människor försöker nämligen att komma upp i det beloppet om det finns, därmed kan man påverka ordersumman en smula med hjälp av beloppet som krävs för fraktfritt.
3. När det gäller frames så finns det inget lätt sätt att göra om det. Det är dock inte komplicerat, det tar bara lite tid. Jag vet inte vilken webshop-lösning du har nu, men det finns gott om helt gratis webbshoppar man kan installera själv (med en smula träning), så kanske du vill byta? Just för att få en mera sökmotorvänlig webbshop och kanske lägga till lite funktioner.
Själv använder jag Joomla och VirtueMart men har några andra upplagda på min cmsdemo-site.
www.cmsdemo.se/ > Tillagda > Webshop Flera att testa finns på
http://www.opensourcecms.com/
De övriga tipsen du har fått tex det om Tradera är inte alls dumt. För att inte bara öka försäljningen utan även lönsamheten kanske du skall ha nya kläder också och kanske flera typer av produkter.
Tänk på att den affärside man börjar med inte behöver vara den man går i pension med och de flesta företagare gör ändringar av sin verksamhet med tiden. Så när du kommer på något nytt, roligare som du kanske ser först när du jobbat med den här ett tag, så kan det var helt naturligt att byta fokus, starta en parallell verksamhet för att testa. Att lära sig marknadsföring på internet har du ju nytta av i många affärsideer.
Lycka till!