När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Det känns inte så fackmannamässigt att sälja mopeder tillsammans med bubbelbad. (Titeln: [i]Bubbelbad, Duschar, Mopeder ...[/i]) Om jag skulle vara du så skulle jag ha en sida för mopeder och en sida för toalettinredning. [br][br]Dessa två sidor skulle i sin tur vara väl utformade så man verkligen ser "de här säljer mopeder och är bäst på det" eller nu bubbelbad.[br][br]
Jo du har rätt Viktor![br][br]Att splittra upp sina produkter/tjänster man säljer ger ett renare och mer fokuserat mål. Profileringen blir mer enhetlig och jag skulle rekommendera precis samma sak som Viktor säger. Ett blandat sortiment kan i vissa fall vara bra som ex ÖB. Men tyvärr också medföra risk att man ger en känsla av lågbudget, andrahandssortering eller dålig service.[br][br]Du borde hyfsat enkelt kunna dela upp butiken i två delar så att du får en mer riktad försäljning.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
En annan grej jag kan tipsa om är att göra texten större. Klarar knappt att läsa den på sidor som denna: http://www.trygghandel.se/show_category.asp?category=29&subcategory=0&subcategory2=0[br][br]
Det är säkert din mac som avgör det. Det brukar alltid bli strul med detta hur den läser koden ex css. [br][br]En nackdel som jag ser vad gäller css för sidan är att den endast bygger på ett typsnitt; Verdana, inga andra alternativ ges. Normalt brukar man ge 2-3 stycken där den sitsnämnda ska vara en serif.[br][br]Färgvalen för logo, orange, samt grön samt tonad mörkblå samt toningar mot vit, skär sig lite mot ljusblå bakgrund och beiga diagonalt linjerade lister samt en helt annan blå ton ovanför menyvalen. Att dessutom lägga till ett hysteriskt cirkulerat beige mönster på näst intill moareeffekt på högerkant samt ytterliggare några brun beiga färger ovan och en grå list undertill blir verkligen overkill.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Om man anser det vara för tätt mellan raderna kan man i css infoga:[br][b].ordmellanrum {word-spacing: 6px;} [/b] [br]Där 6 motsvarar egen benämning på mellanrum.[br][br]Vill man även påverka avstånd mellan bokstäver:[br][b].bokstavsmellanrum {letter-spacing: 6px;} [/b] [br]Där 6 motsvarar egen benämning på mellanrum.[br][br]Viktigt är att kolla så att man infogar den på rätt plats och att man inte använder samma formatering på andra ställen än det avser.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Fin webshop, men det är stor förväxlingsrisk på ert domännamn Trygghandel.se (som lätt förväxlas med Tryggehandel.se).
Och det uppfattar jag som en varningssignal.
Nu vet jag inte vem som var först med namnet...
Jag skulle utåt (mot kunderna) välja ett mer specifikt namn, som visar exakt vad ni säljer.