När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag försöker komma på hur min hemsida skall se ut för att matcha
de produkterna som jag kommer sälja vilket är inom skönhetsindustrin.
Eller kanske inte så mycket hela hemsidan, men åtminstone
framsidan där jag nu sitter och letar efter en bild man kan ha
högst upp.
Fast kanske är det fel med en fashionabel bild eller liknande också? Många hemsidor är ju mer eller mindre enfärgade på förstasidan med enklare text för företagets namn. Fast tycker det ser rätt tråkigt ut och tänker att det vore trevligare med något varmare eller med lite mer pondus.
Vad tänker ni? Bild eller inte? Och om bild, hur skall man tänka när man väljer bild utifrån skönhetsprodukter inom frisör / massage / manikyr / pedikyr. Hur skall man tänka?
Hej, detta är väldigt svårt då alla tycker olika..
Så här fungerar hemsidebesökare idag.
Surfar in på en sida med bara text som flyter ihop till en stor geggpöl
2sek senare är dom på google och letar efter annan sida.
Surfar in på en sida med schyssta bilder, text, bra rubriker och intressant info.
10min senare är fortfarande inne på sidan och planerar sitt inköp.
Alltså slutsats Besökare vill se bilder, och informativ designad text som är lockande. Man skall få ett AHA direkt när man kommer in och förstår precis vad man kan hitta här.
Kunder ser även
Snygg person med hjälp av dina produkter, det vill jag också bli.
Pris: 300kr, ordinarie 499kr.
Hoppas detta hjälpte dig något :).
Vi finns tillgängliga om du vill ha hjälp med ett design förslag!
www.ladoo.eu
Med vänlig hälsning
Mikael
Ladoo Webbyrå
En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer.
Ladoo Webbyrå
Enkelt förklarat så ska du välja bilder som är relativa till dina produkter och/-eller tjänster.
I ditt fall skulle jag nog säga att feminina bilder passar bäst.
Bildexempel och inspiration
[url=https://www.google.se/search?q=feminina+bilder+pedikyr&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_vSAUYXtGKWh4gSVlYCAAw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1536&bih=716]feminina bilder pedikyr[/url]
[url=https://www.google.se/search?q=feminina+bilder+pedikyr&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_vSAUYXtGKWh4gSVlYCAAw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1536&bih=716#hl=sv&tbm=isch&sa=1&q=+bilder+fris%C3%B6r&oq=+bilder+fris%C3%B6r&gs_l=img.3..0i19.12583.13280.6.13705.8.4.0.0.0.2.50.165.4.4.0...0.0...1c.1.11.img.IdHbvjYIpH0&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45921128,d.bGE&fp=8e2174011ac7f7d5&biw=1536&bih=716] bilder frisör[/url]
Känner framförallt att det hänger så mycket på bilden som skall
visas på första sidan då man besöker sidan. Att den kommer betyda
så mycket för företagets identitet. Men kanske inte finns något
som är "rätt" eller "fel", så länge man har lite känsla för
vad man säljer och till vem.
Blir kunderna nöjda och verksamheten bedrivs professionellt så spelar väl bilden mindre roll.
Och slogan, skall man använda sig av något catchy vid sidan av
företagsnamnet för att packtera sidan bättre?
Skulle behöva ett bollplank för alla funderingar, första gången jag sysslar med liknande.:vissla
Bolla på vi svarar gärna :).
Om du har någon catchy slogan så go for it :).
Med vänlig hälsning
Mikael
Ladoo Webbyrå
En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer.
Ladoo Webbyrå
Känner framförallt att det hänger så mycket på bilden som skall
visas på första sidan då man besöker sidan. Att den kommer betyda
så mycket för företagets identitet. Men kanske inte finns något
som är "rätt" eller "fel", så länge man har lite känsla för
vad man säljer och till vem.
[i][color=#440000]Det behöver specifikt inte vara någon bild.
Men landningssidan är A och O - det är där du ska fånga besökarens uppmärksamheten.[/color][/i]
Blir kunderna nöjda och verksamheten bedrivs professionellt så spelar väl bilden mindre roll.
[i][color=#440000]Ja i och för sig, men du du vill säkert ha fler. [/color][/i]
Och slogan, skall man använda sig av något catchy vid sidan av
företagsnamnet för att paketera sidan bättre?
[i][color=#440000]Vid sidan eller under - prova dig fram med lite olika alternativ. Men jag tycker inte det är något nödvändigt. [/color][/i]
Tack för hjälpen så långt.
Var kanske lite tidigt ute med bildjakten då jag
fortfarande väntar på att få hjälp med webbdesign hos ett
företag men får helt enkelt testa mig fram och jämföra med
vad andra sidor visar för bilder.
Enklare bilder med någon tjej och plats för lite text
kör ju en del företag med så kanske börja i den änden,
försiktigt.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.