När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hur går man tillväga om man betalat via paypal men inte fått hem produkterna? Är det någon som verkligen har varit med om detta? Jag vet att man kan kräva en återbetalning, men min fråga är hur går det egentligen till? Låt mig ta upp ett exempel: Kunden skickar iväg 10 000kr för några produkter, säljaren skickar inte produkterna. Kunden meddelar paypal att han ej mottagit några produkter. Men säljaren meddelar paypal att han har skickat produkterna och uppvisar till och med "tracking number". Vi antar att säljaren skickade tomma paket....
Ja..ni förstår. Finns det någon som vet hur detta fungerar? Väldigt tacksam för svar.
Jag misstänker att det där snabbt blir ett juridiskt ärende som kan bli ganska segdraget; däremot tror jag inte PayPal skiljer sig så mycket från liknande betalningsalternativ.[br][br]Nu är jag absolut ingen juridisk expert, men jag skulle gissa mig till att den slutgiltiga transaktionen sker mellan köparen och säljaren, oavsett vad PayPal och liknande tjänster utlovar.[br][br][br]-Joaquim
_ | WebbPlatsen i Sverige AB | Vi levererar bara seriösa lösningar | Tel: 08-54555470 :: www.webbplatsen.se :: www.avgantivirus.se | Datakommunikation sedan 1986, Internet sedan 1998
Har för mig att Paypal har någon form av tvistlösning på deras sida men jag vet inte hur den fungerar. Oavsett vad så spelar det nog inte så stor roll vem du använt för att betala varor i förskott, varken SEB, handelsbanken osv hjälper till i sådana fall.
Det stämmer, Paypal har en s.k "Buyer protection" som skyddar en mot varor som ej har skickats trots betalning. Kom ihåg dock att de INTE erbjuder tvistlösning om digitala produkter eller tjänster!