KĂ€ra herr Lindqvist,
[br]
[br]Jag Àr en av dom som jobbar pÄ ett av dom hÀr skojarföretagen du pratar om, jag har jobbat med seo sedan 2001, jag har följt den livliva debatten som du bla för pÄ nÀtet, det som slÄr mig just nu, Àr varför denna hetsjakt ,Àr herr lindqvist sÄ mkt bÀttre sjÀlv? gör du seo konsulting? Àr det bara roligt att tillbringa hela sin tid med att hÄlla koll pÄ braschen?
[br]
[br]Sedan kan jag hÄla med om att det finns en del pajaser i den hÀr branshen i sverige, jÀmfört med usa och england, men den kommer att tvÀttas upp under 06/07 tro mig.
[br]
[br]SÄ granska inte ihjÀl dig i sommarvÀrmen!
[br]
[br]mvh
[br]Mr Internet
[br]
[br]
[br][quote="Ben"]Sökmotoroptimerings-branschen kallas kort och gott för, seo och Ă€r en förkortning för, Search Engine Optimization. Denna metod för att göra sig âsynbarâ pĂ„ Internet Ă€r definitivt inte "upphajpat" utan Ă€r för mĂ„nga ett mĂ„ste att för huvudtaget överleva pĂ„ nĂ€tet. SĂ„ finns det Ă€ven de som inte ens behöver göra sin sida nĂ„bar för sökspindeln och dĂ€rmed osynlig för sökmotorerna.
[br]
[br]Vad mĂ„nga seo-företag gör Ă€r att kraftigt överreklamera denna metod enbart för att "upphajpaâ sina kunder och Ă€ven glorifiera sina kunskaper nĂ€r det inte Ă€r sĂ„ överdrivet svĂ„rt att fĂ„ bra placering pĂ„, tex google.
[br]
[br]Om du har planer pÄ att lÀra dig seo och ragga kunder sÄ kommer du snart att inse att Àven du mÄste göra som de andra seo-företagen, nÀmligen att överdriva och i mÄnga fall ljuga för att fÄ kunder. MÄnga kunder kan inte dra paralleller för det nedlagda arbetet och vinsten för företaget. I mina ögon Àr 80% av seo-företagen rena bedragare, bondfÄngare (och resten av synonymerna)
[br]
[br][quote]âSökmotorerna har ju bara ett syfte - Att ge rĂ€tt information till sökaren.â[/quote]
[br]Och det Àr dÀr vÀrdet ligger. SÀljer du, Tex, seo tjÀnst, och det Àr 33443 sökare pÄ detta ord, tja, dÄ har du ocksÄ lika mÄnga potentiella kunder. Men du fÄr ca. 171 000 000 trÀffar via sökmotorn ocksÄ pÄ samma sökord. HÀr ser man hur viktigt det Àr med en bra opptimering.
[br]
[br][quote]Det kanske inte behövs framöver dÄ nÀstan alla nya sajter Àr optimerade nÀr de byggs...?[/quote]
[br]Ingen sajt Àr optimerad nÀr de byggs. Om inte byggaren och optimeraren Àr en och samma person, och du sÀger till om det.
[br]
[br]Om du tÀnker ge dig in i denna bransch sÄ förbered dig pÄ en ordentlig konkurrens. Det finns, förutom alla de seo-företagen ocksÄ en uppsjö av personer liknade de du kÀnner, som hjÀlper företag att synas pÄ webben.
[br] :o
[br]
[br]EDIT:
[br]HÀr Àr en lÀnk dÀr du kan lÀsa om vad seo som Ä ofta stÄr för.En lÀnk bland mÄnga, mÄnga andra
[br]http://www.lindqvist.com/seo-skojare/[/quote]
ffÀrsdriven sÀljare och entreprenör som under 2006 startat ett eget sÀljbolag, dÀr vi nu söker drivna sÀljare som vill vara med och skapa nÄgot unikt.
Skriver Àven en egen blogg om försÀljning:http://saljbloggen.blogspot.com
mvh
Robert