Kära herr Lindqvist,
[br]
[br]Jag är en av dom som jobbar på ett av dom här skojarföretagen du pratar om, jag har jobbat med seo sedan 2001, jag har följt den livliva debatten som du bla för på nätet, det som slår mig just nu, är varför denna hetsjakt ,är herr lindqvist så mkt bättre själv? gör du seo konsulting? är det bara roligt att tillbringa hela sin tid med att hålla koll på braschen?
[br]
[br]Sedan kan jag håla med om att det finns en del pajaser i den här branshen i sverige, jämfört med usa och england, men den kommer att tvättas upp under 06/07 tro mig.
[br]
[br]Så granska inte ihjäl dig i sommarvärmen!
[br]
[br]mvh
[br]Mr Internet
[br]
[br]
[br][quote="Ben"]Sökmotoroptimerings-branschen kallas kort och gott för, seo och är en förkortning för, Search Engine Optimization. Denna metod för att göra sig ”synbar” på Internet är definitivt inte "upphajpat" utan är för många ett måste att för huvudtaget överleva på nätet. Så finns det även de som inte ens behöver göra sin sida nåbar för sökspindeln och därmed osynlig för sökmotorerna.
[br]
[br]Vad många seo-företag gör är att kraftigt överreklamera denna metod enbart för att "upphajpa” sina kunder och även glorifiera sina kunskaper när det inte är så överdrivet svårt att få bra placering på, tex google.
[br]
[br]Om du har planer på att lära dig seo och ragga kunder så kommer du snart att inse att även du måste göra som de andra seo-företagen, nämligen att överdriva och i många fall ljuga för att få kunder. Många kunder kan inte dra paralleller för det nedlagda arbetet och vinsten för företaget. I mina ögon är 80% av seo-företagen rena bedragare, bondfångare (och resten av synonymerna)
[br]
[br][quote]”Sökmotorerna har ju bara ett syfte - Att ge rätt information till sökaren.”[/quote]
[br]Och det är där värdet ligger. Säljer du, Tex, seo tjänst, och det är 33443 sökare på detta ord, tja, då har du också lika många potentiella kunder. Men du får ca. 171 000 000 träffar via sökmotorn också på samma sökord. Här ser man hur viktigt det är med en bra opptimering.
[br]
[br][quote]Det kanske inte behövs framöver då nästan alla nya sajter är optimerade när de byggs...?[/quote]
[br]Ingen sajt är optimerad när de byggs. Om inte byggaren och optimeraren är en och samma person, och du säger till om det.
[br]
[br]Om du tänker ge dig in i denna bransch så förbered dig på en ordentlig konkurrens. Det finns, förutom alla de seo-företagen också en uppsjö av personer liknade de du känner, som hjälper företag att synas på webben.
[br] :o
[br]
[br]EDIT:
[br]Här är en länk där du kan läsa om vad seo som å ofta står för.En länk bland många, många andra
[br]http://www.lindqvist.com/seo-skojare/[/quote]
ffärsdriven säljare och entreprenör som under 2006 startat ett eget säljbolag, där vi nu söker drivna säljare som vill vara med och skapa något unikt.
Skriver även en egen blogg om försäljning:http://saljbloggen.blogspot.com
mvh
Robert