När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
[size=12pt]IntroduceIT Reklambyrå[/size] skall påbörja sitt arbete med att göra en [color=red]webbshop[/color] tillsammans med en samarbetspartner.
Vi vill därför ta del av Era åsikter genom att ställa fem frågor. Givetvis vore vi väldigt tacksamma om just du hade kunnat avsätta 1-2 min till denna enkät.
Hej reklam84,[br][br]Jag är ledsen, men jag måste tyvärr såga en aning. Innan man konstruerar en marknadsundersökning måste man ha klart för sig vad man vill ha reda på, och hur dessa nyckelfrågor kan formuleras i enkätfrågor som ger rättvisande resultat. Innan man sedan går ut med den färdiga marknadsundersökning är det bra att testa den på några personer, där de t ex får "tänka högt". Precis som när man provar en design, en produktprototyp eller ett användargränssnitt.[br][br]Jag skriver detta för att jag får känslan av att ni har brainstormat ihop några frågor och sedan gjort en webbenkät. Här är anledningen:[br][br]Fråga 1: Ni kommer få spridda svar på de tre alternativen. Ni kommer inte kunna fastställa en korrelation mellan vilka respondenter som svarat vad, eftersom ni inte vet vilka respondenterna är. Alla kommer tolka frågan olika och svara därefter, eftersom frågeställningen beror på webbshoppens prisnivå, produktens prisnivå, marginal och företagets fas. Eftersom dessa parametrar inte finns i undersökningen (och jag säger inte att ni ska inför dessa) kommer ni basera er verksamhet på ett antal nonsensesvar.[br][br]Fråga 2: Kryssa för vilka egenskaper du vill ha hos din nästa bil:[br][ ] Stark motor[br][ ] Bra kvalité[br][ ] Billiga reservdelar[br][ ] Snabb[br][ ] Snygg[br][br]Självklart vill jag ha rubbet om jag kan få det utan avkall. Även här kommer ni få ett antal nonsensesvar.[br][br]Fråga 3: Innan jag drar iväg en undersökning brukar jag för varje fråga "låtsas" att den är färdig och att jag har svaret i min hand. Om vi leker den leker: 64% av era respondenter har klickat i "Att den går att underhålla själv".[br][br]Vad säger detta? Återigen: nonsensesvar.[br][br]Så när ni sitter där med svaren kommer ni på sin höjd kunna skönja en korrelation mellan fråga 1 och 3, och jag kan avslöja sambandet redan nu:[br]* De som föredrar en gratis webbshopp kommer i hög utsträckning prioritera att den går att underhålla själv.[br]* De som gärna betalar för sig kommer prioritera modernt utseende och fler funktioner.[br][br]Det är inte lätt att göra bra undersökningar, och jag tänker inte visa min första... Upp i sadeln igen! =)
Sedan tror jag det är dumt att kräva att man anger namn och e-postadress. Det kommer att minsta svarsfrekvensen betydligt. Jag fyllde i hela formuläret, men ville inte uppge namn och mail, så mina svar kunde inte registreras.[br]Jag har inget intresse av att lämna ut mina uppgifter på det sättet, men jag hade gärna gett er mina synpunkter om det hade gått. Det är säkert fler som tänker så.[br][br]/Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se
Hej Peter![br][br]Vi respekterar självklart att du inte vill ge ut namn och email. Det var ett val som vi gjorde, vill inte ändra på det heller.[br][br]Alla Ni andra som även tvekar, kryssa för "Nej tack" på sista frågan så kommer Ni inte att få några email av oss. Vi ger givetvis inte ut Era uppgifter till någon.[br][br]Tack för alla svar som vi hittills fått.[br]Mvh[br]Lukas
Risk finns tyvärr att man får icke önskade mail, likadant om man en gång prenumererat på något och tackat nej så tar det åratal at bli av med företaget, nu tror jag att de har ett tag lagligt at ändå sända men mig gör det enbart förbannad och en sådan var DN som inte respekterar ett nej, dessutom skriver en massa lögner. man har bett om ursäkt samt även fått en skrapa av PON , men det tog tid och skadade mig.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.