Pris betalningar över internet
inlösenavtal med bank eller typ paypal (bank på internet) kostar 3% per transaktionsbelopp + 3kr / transaktion + 250kr månadavgift till transaktionspartern (inte bank, utan mellanhand mellan butik och bank som jag förstått det)
Låt säga att jag har en försäljning på 2 st á 450kr / dag för att vara optimistisk, bägge betalar med kort. 450kr x 3% = 13,50 + 3kr = avgift 16,50 / transaktion x 2 st = 33kr
2 transaktioner på 5 dagar och (genomsnitt) 4,4v /m = är det 44st köpare / månad
250kr/44 = 5,70kr dvs varje transaktion får ta ytterligare 6 kr
1 transaktion kostar mig alltså närmare 40kr/st för ett köp på 450kr ?! :o :o
Är inte det horribelt mycket, nästan 10% går åt betalningen av "vinsten" av en försäljning på 450kr ... övriga kostnader har man ändå att täcka (inköp, telefon, hyra, lager, shop, administration, lön, skatt) - det kan aldrig gå runt för webbshoppare, eller så måste man ha en månadstransaktionsbelopp överstigande 500 000kr för att få det att fungera, eller bara förskottsbetalningar... :blink
... en funderare så här på eftermiddagen ... ;D
Låt säga att jag har en försäljning på 2 st á 450kr / dag för att vara optimistisk, bägge betalar med kort. 450kr x 3% = 13,50 + 3kr = avgift 16,50 / transaktion x 2 st = 33kr
2 transaktioner på 5 dagar och (genomsnitt) 4,4v /m = är det 44st köpare / månad
250kr/44 = 5,70kr dvs varje transaktion får ta ytterligare 6 kr
1 transaktion kostar mig alltså närmare 40kr/st för ett köp på 450kr ?! :o :o
Är inte det horribelt mycket, nästan 10% går åt betalningen av "vinsten" av en försäljning på 450kr ... övriga kostnader har man ändå att täcka (inköp, telefon, hyra, lager, shop, administration, lön, skatt) - det kan aldrig gå runt för webbshoppare, eller så måste man ha en månadstransaktionsbelopp överstigande 500 000kr för att få det att fungera, eller bara förskottsbetalningar... :blink
... en funderare så här på eftermiddagen ... ;D
Vill man så kan man