Senast uppdaterad för 17 år sedan

Avvisningsfrekvens

Hej!

Sitter och kollar min statistik och har upptäckt att min ökade marknadsföring leder till att fler besökare avvisar min sajt. Ligger nu på 66%  :o Före Google kampanjer och dyligt låg det under 40%.

Tänkte höra hur det ser ut för er andra? Är detta normalt eller behöver jag se över min strategi?

(Allt enligt Analytics)

MVH

R
Låter som om du drar trafik från fel typ av besökare. Kanske är du för generell och behöver rikta marknadsföringen mera..
Tycker nog att du ska vänta lite innan du drar några slutsatser.[br]Du drar kanske en helt ny målgrupp av besökare som fungerar lite annorlunda i sitt beteende, än vad du är van vid.[br]Budskapen behöver kanske ändras och anpassas till den rådande finanskrisen osv.[br]Svårt att uttala sig, när man inte vet något om din verksamhet.[br]
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Som Stefan säger kan du säkert avvakta ett tag innan du drar några slutsatser.[br][br]Kolla annars över vilka sidor som har ökat din avvisningsfrekvens. Kan det vara så att de sidorna inte är riktigt vad besökarna söker efter..?[br]Kan du kanske locka dem att klicka vidare med ett tydligt erbjudande eller bättre internlänkning?
Hej och tack för era svar! [br][br]Jag avvaktar nog lite så får vi se vad som händer.[br][br]Förstår på er att 66% verkar mycket i alla fall  :([br][br]MVH[br][br]R
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: