När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
För närvarande har jag en lösning från Mamut där webshopen är integrerad med bokföring. Det funkar bra men jag känner att bokföringen inte är min starka sida - det tar allt för mycket tid och när det är dags för bokslut hittar alltid revisorn bokningar som skulle gjorts på ett annat sätt. Min plan är att lämna över den löpande bokföringen till revisorn varpå jag bara sköter webshopen och beställningar. Detta kan också innebära att jag överger Mamut och migrerar till en annan webshop.
Jag vill ha synpunkter kring detta.
[li]Är det bättre att stanna kvar och bygga på det jag har? Detta kan innebära att revisorn måste börja jobba med Mamut. [/li]
[li] Finns det andra företag som erbjuder denna lösning (webshop och bokföring integrerade) och som rent av är bättre? [/li]
[li]Hur står sig Mamut i jämförelse med andra liknande tjänster? [/li]
[li]Finns det några open source webshopar som är värda namnet? [/li]
Revisorn får inte sköta din bokföring.[br][br]Den som ska sköta bokföringen hur ställer den sig till att arbeta med Mamut? Kanske bra att fråga dem först.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br]
Jag är dåligt insatt... varför får inte en revisor sköta den löpande bokföringen? [br][br]Såklart kan jag fråga om hon kan tänka sig att jobba med Mamut. Jag är mest fundersam om jag ska behålla Mamut eller migrera till exv. Visma. Revisorn kör redan tre program (varav ett borde vara Visma/SPCS) och då kan det vara en fördel för henne om jag byter. [br][br]Någon som kan uttala sig om Mamut kontra Visma när det gäller webshopslösningen? [br]
[quote author=dynaflux link=topic=3756.msg17500#msg17500 date=1207924094][br]Jag är dåligt insatt... varför får inte en revisor sköta den löpande bokföringen?[/quote][br][br][b]En[/b] revisor får gärna sköta din bokföring, däremot inte [b]din[/b] revisor. En revisor är alltså en auktoriserad person under revisorsed som tillsätts för att [b]granska[/b] dina räkenskaper. Om då samma person [b]utför[/b] räkenskaperna utgör det en intressekonflikt. [br][br](Jämför med media, den tredje, granskande statsmakten.)
Jag tycker du skall maila eller ringa till Mamut och be dom dra ut en rapport över ett visst antal redovisningsbyråer som använder Mamut själva...[br][br]Jag gjorde det och fick några stycken att kika närmare på ;)
OK, tack för kommentarer. Jag inser att Mamut inte har så stor marknad hos redovisningsbyråer. [br][br]Hur är Vismas webshopslösning jämfört med Mamut? Någon som har konkret erfarenhet. Mamut har funkat hyfsat för mig, även om det finns vissa saker som är lite klumpiga. [br]