Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 18 år sedan
Medlem
100

spcs-skatt företag

Hej

undrar om nån vet nedan fråga? det gäller bokföringen för i år-2007. (inte förra året)

i år 2007 så exporterar jag uppgifter allt eftersom från administration 200 till kalkylen i skatt företag.

Kommer att fortsätta att exportera kanske 1 ggr/månaden.

Nu till f-skattefråga.

Jag har till skatteverket uppgett att jag ska tjäna ca 170000 och de har beräknat att jag ska betala f-skatt med 90516 kr hela 2007. jag ska betala det augusti och frammåt så det blir ca 15000/månaden då.

nu till min fråga

kan jag se nånstans i skatteprogrammet om jag betalar för lite i f-skatt? allt eftersom jag matar exporterar från administration till skatteprogrammet?

det kan ju va bra att veta så man inte åker på en skattesmäll.
Medlem
100
--------------------------------------------------------------------------------

Jag har hittat stället för uträkning av f-skatten.

Allt eftersom jag importerar från administraton till skatteprogrammet, så kan jag jag se hur skatten blir. Kan då i tid, tex i höst se om man ligger i riskzon.

Dock måste jag i programmet ta bort beräkningar för avsättning periodiseringsfond och expansionsfond, och om jag vill vid årets slut kan jag ta med det då om jag vill.

Vilket fantastiskt program!
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.