Körning till och från kund

4
1
Hej
Jag har precis startat ett bemanningsföretag och funderar på hur det fungerar med körersättning.
Kan jag ta ut skattefri milersättning när jag kör från företagets adress till och från kunder för att jobba
Tacksam för svar
4
1
Roger Hyll 75053
Hej
Jag har precis startat ett bemanningsföretag och funderar på hur det fungerar med körersättning.
Kan jag ta ut skattefri milersättning när jag kör från företagets adress till och från kunder för att jobba
Tacksam för svar

​​​​​​ Företaget är en enskild firma och jag menar att om man kan ge sig själv skattefri ersättning för egen bil till och från kund
13
4
Detta är något ni kan förhandla om och avtala skriftligt med kunden. Om ni inte gör detta kommer det sannolikt leda till missförstånd. Detta om finska fakturera kunden någon sådan ersättning. Angående din ersättning från ditt bolag kan du följa Skatteverkets regler. https://www.skatteverket.se/privat/etjansterochblanketter/svarpavanligafragor/avdrag/privattjansteresafaq/jagreserendelitjanstenvilkareglergallerfordekostnadsersattningarsomjagfaravminarbetsgivare.5.10010ec103545f243e80001472.html
 
4
1
Tänkte mer på om jag kan betala mig själv skattefri milersättning till och från kund
Mvh
13
4
Ja så länge du kör din privata bil och betalar för drivmedlet från din privata ekonomi så kan du göra det.
 
4
1
Tusen tack för svar🙏

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.