någon som vet något om Cool Company är på väg och konka?

2
Halloj, jag skickar mina fakturor via Cool och jag har hört att Skattmasen jagar dem för en skuld på 50 miiljoner - någon som vet om de är på väg att konka?
2
Hej hej, Cool Company här.

Inte ska vi gå i konkurs och inte är vi jagade av skatteverket. Här går det finemang och vi tror att ännu fler kommer få upp ögonen för att frilansa på heltid, deltid eller vid sidan av! 
1472
246
Beror väl lite på hur man definierar 'finemang'..

11 miljoner i förlust 2019
18 miljoner i förlust 2020
8 miljoner i förlust 2021
15 miljoner i förlust 2022
 
2
Hej, yep plus det här;...https://upplysningar.syna.se/nyheter/nyhet/tillfalliga-anstand-kan-snart-bli-ny-konkursvag/      -
 
2
Hej Oscar, 

Cool Company här :) 
I samband med pandemin var Cool Company ett av många bolag som fick anstånd för att betala in arbetsgivaravgifter, avdragen skatt och moms. I enlighet med regeringens krav kommer anståndet betalas tillbaka under kommande år vilket givetvis även är budgeterat för. Under pandemin var det svårt att sia om huruvida Cool Company skulle påverkas i någon större utsträckning eller inte, och anståndet var ett strategiskt beslut som fattades tillsammans med ägarna för att säkra upp verksamheten såväl kortsiktigt som långsiktigt. 
Men som nämnt, återbetalningen är ingen överaskning utan är planerad och budgeterad för sedan länge. 

Vi på Cool Company har ett spännande år framför oss med många nya projekt!
 

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.