Rätta felaktigt nettolöneavdrag

1
Jag har drivit AB i ett års tid och skött min egen bokföring utan problem.
Tog ut en förmånsbil i mars och betalar korrekt förmånsvärde genom nettolöneavdrag utifrån det, dessvärre missade jag att uppdatera förmånsvärde/nettolöneavdrag att dragkrok installerades i juni.

Upptäckte det nu när jag skulle räkna om förmånsvärde efter att ha fått på takräcke denna månad.
Det diffar då, med de nya takräckena för denna månad ca 200åkr i betalning av förmån genom nettolöneavdrag.

Hur åtgärdar man detta smidigast?
Gör ett högre nettolöneavdrag för denna lön för att komma upp i den nivån det borde ligga?
Gå tillbaka och rätta gamla löner och skicka nya AGI till SKV, som ändå kommer vara oförändrade iom att nettolöneavdraget inte påverkar skatter och avgifter?

Jag tänker att det sista borde egentligen vara onödigt, det rapporteras ju ändå iom nettolöneavdrag varje med månad med bilförmån 0kr och påverkar inga skatter eller arbetsgivaravgifter.
Det enda är att totala summan för konto förmån förs med i bokslut och deklarationen, vilket talar för att det första alternativet skulle vara okej.

Jag tänker att genom nettolöneavdrag borde det inte vara så noga per månad utan mest att årskostnad för förmånsvärdet blir korrekt bokfört i bolaget?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.