Beskattningsunderlag vid ansökan om f-skatt

1

Hej. Jag sitter i denna stund och fyller i ansökan om att bli godkänd för f-skatt för att bedriva verksamhet som frilansare. Jag har dock fastnat lite vid avsnittet för beskattningsunderlag och är osäker på hur jag ska fylla i det. Jag har angett att den beräknade omsättningen kommer vara 100 000 per år fördelat på 3 olika tjänster som jag erbjuder. 2 av dessa tjänster kan komma att säljas till företag i annat EU land och utanför EU, men jag kan ju omöjligen veta i förväg hur mycket av dessa 100 000 som är inkomster från försäljning till utlandet innan jag ens startat verksamheten. Så vad borde jag fylla i för summa där? 



Jag vet heller inte hur jag ska fylla i momsfri försäljning, räknas en såld tjänst till utlandet som momsfri även om den är momspliktig för företaget i det land som de köpt den i? Eller syftar de snarare till att momsfri försäljning är de tjänster som inte är momspliktiga - exempelvis utbildning, tandvård etc?



Kan jag fylla i 0 i alla fält så momsen beräknas på hela omsättningen eller skapar jag mig själv framtida problem då?



Mvh, Camilla

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.