Min eller Bolagsverkets bolagsordning?

25
Jag hade gjort en egen bolagsordning innan jag registrerade mitt bolag, men när mitt bolag blivit registrerat fick jag en bolagsordning som Bolagsverket skapat. Måste man använda deras bolagsordning eller kan jag fortsätta använda min? Måste jag i så fall skicka in min till Bolagsverket och på något sätt meddela att det är denna egenskapade som gäller? Eller spelar det ingen roll vilken jag använder? Det står ju samma sak i dem, men upplägget är olika och det är mer detaljerad info i min bolagsordning.
Tack för hjälp 🙂
1009
206
Hej, Om du använt verksamt.se så skapar man en bolagsordning genom webtjänsten där man bildar bolag. Har du godkänt den så är det den som gäller - dvs det är den som är registrerad på Bolagsverket som gäller. Vill du ändra den måste du ha bolagsstämma och skicka in en ny. Finns mer info på bolagsverket.se Lite sent nu, men man kunde anpassa den innan man godkände den. Man får den inte bara hur som helst. Om det spelar roll vilken du använder? Du måste följa den registrerade. Men om den är ok för dig så går det ju bra att använda den.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.