Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 6 år sedan

Hur rätta fel i nedlagd verksamhet?


Sedan 2017 har jag lagt ned min verksamhet och har först nu upptäckt ett jobbigt problem som gör mig orolig. Jag har nämligen tagit emot pengar ifrån ett företag i USA via 3-4 paypal överföringar(sammanlagt ca 1 500 kr) som ej kommit med i bokföringen och således ej redovisats och skattats för. Ytterliggare problem är att utöver Paypal's utdrag så finns det inga kvitton att hänvisa till...

Hur rättar man sig här? Kan man ens göra det utan att försvåra det ytterligare för sig? Som jag förstår det är det ganska hårda straff att undanhålla affärer.
Jag tycker du kan sova gott. Skulle nån, mot förmodan, fråga om det så är det ju bara att säga att du glömde dessa på grund av de dåliga underlagen. 'Straffet' skulle troligen bli 30% skattetillägg på skatten som du har undanhållit, dvs ca 100 kr. OM nu nån skulle få för sig att kolla.
Tack Ingvar - Det låter ju inte så farligt ändå så skönt att man inte behöver oroa sig över det!
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.