F-skattesedel när man måste skjuta upp företaget några månader

3
Hej!
Jag har en fråga angående FA-skattesedel. Jag har fått hem min och var redo att starta mitt företag. Då uppstod lite problem med tryck (jag ska sälja linnen)och det tar kanske ett litet tag att fixa detta. Dessutom arbetar jag samtidigt. Därför skulle jag behöva skjuta upp företaget ett tag. Hur fungerar nu FA-skattesedeln? För jag kan ju inte betala någon skatt när jag inte har någon inkomst för mitt företag. Eller kan man frysa skattesedeln?

Tacksam för svar,
Ida
2360
37
Du kan mycket väl ha att det inte blir någon vinst första året och ska då inte heller betala någon skatt. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
632
3
Du kan alltså lämna in en preliminärdeklaration som visar att du inte kommer göra någon vinst det här året, och därmed så dras ingen f-skatt. Om du får igång företaget och det snurrar på så kan du lämna en ny preliminärdeklaration då, för att ligga mer rätt med skatten.
3
Tack för hjälpen! :)
2360
37
Även när du får igång företaget är det inte säkert du gör vinst första åren utan inkomsterna går till investeringar så att be om skatt är inte särskilt smart. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.