suppleant i AB trots skatteskuld?

6
Hej, min andra tråd i liknande ämne, fick dock inget slutgiltigt svar.

Jag och min vän är i startgroparna att starta eget, har flera kunder som väntar så förhoppningsvis är det inte långt kvar nu. Mitt problem är att jag har skatteskuld i mitt namn sedan jag blev utnyttjad som målvakt mot mitt vetande för ca 4 år sen, tingsrätten dömde mig för bokföringsbrott pga oaktsamhet, men utdelade inget näringsförbud eftersom dom insåg att jag inte hade nån aning om brotten som försigick i mitt namn. Men nu när jag vill starta eget på riktigt så ligger ju skatteskulderna kvar och spökar inför en f skattsedel.
Så frågan är om jag kan stå med som suppleant i ett ab med fskatt? man vill ju gärna att ens namn ska finnas med i papprena, men inte så att det stjälper företaget...

Tacksam för svar.

Mvh. Kim
1
Har en suppleant i mitt AB som har skatteskuld. Det var inga problem med skatteverket eller bolagsverket. En leverantör har nekat oss fakturakonto pga detta, men fem andra har inte sett det som ett problem.[br][br]Vet inte om det kan ställa till med något på annat sätt.[br][br]
6
tack så jättemycket för ditt svar, det är ju skönt att stå med i papprena på nåt sätt för sin egen rörelse iaf:)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.