Finns det någon nackdel med flera konton?

53
Tjena

Jag driver en webbsida och får in lite pengar på annonsering. Jag får dock även in en del via donationer som räknas som en vanlig intäkt och ska beskattas således.
Först tänkte jag bara lägga allt på Konto 3010 - Försäljning men tänkte om sedan och skapade två nya konton:

3010 - Försäljning - R1 - 05
3011 - Försäljning av annonsplats - R1 - 05
3012 - Donationer - R1 - 05

Således får jag lite bättre koll på hur mycket pengar som kommer vartifrån. Finns det någon nackdel alls med detta som jag inte ser eller är det bara positivt? 🙂
456
4
Ser inga problem med detta, mer än att du måste hålla koll så att det inte blir fel...  ;)[br][br][br]
2066
22
Enda nackdelen är att det blir lite mer jobb, olika konton att skriva in samt att du måste summera dem för att se helheten (ett program kan ofta göra detta automatiskt). Men nej, annars ser jag inga direkta nackdelar så länge det inte går till överdrift och blir komplicerat att administrera.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
53
Nej precis, det förstår jag också. Ska inte slänga in fler konton än dessa, var mer en tanke så jag kan se vad som kommer in som rena donationer samt vad som är intäkter från annonsörer osv.[br][br]Tack för svaren!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.