Leverantörsfaktura krångelfråga

450
Fått en påminnelseavgift avseende ränta för försen betalning på säg... 115sek. Sen dök det upp en faktura från inkasso på 115+160sek=275Sek. Jag har registrerat den första fakturan men när det kommit en ny med samma innehåll + inkassokostnaden hur gör jag då. Kan jag bokföra del av fakturan? Eller ska jag makulera den tidigare? Jag kan ju inte boka hela fakturan för en del av den avser ju en tidigare eller ....
2066
22
Jag hade bokat de 160 som en inkassokostnad och skrivit på den vad och varför (referens till den "riktiga" fakturan). Vet inte om det är rätt eller inte, men det känns rimligt.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
450
Du menar att jag registrerar den som en lev.faktura men med beloppet 160 sek bara? [br][br]Sant, bara man skriver vad det avser... sen får vi se hur personen som betalar gör, men det går nog att lösa. Tyvärr sköter jag inte betalningarna ännu.
456
4
Eftersom du förmodligen fått nytt förfallodatum föreslår jag att du krediterar den föregående fakturan och bokar in denna inkl. inkassokostnaden...

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.