Bokföra faktura för bangiroanslutning som saknar moms

11
Jaha, då körde jag fast igen. Varför kan inget vara "normalt"!?

Fick en faktura från Swedbank för mitt bankgiro (knutet till ett företagskonto som jag hanterar via min privata Swedbank Internetbank-inloggning). Summan på fakturan (208,33kr) drogs automagiskt idag och då tänkte jag flytta in den i verifikationspärmen och kontera den samt bokföra den. Visst. Men, så såg jag att det är inte specificerat någon moms på fakturan! :o

Hur gör jag nu då?

Dessutom, är det ok att kontera 6500 för sådana tjänster? Har begränsat antal konton då jag kör pappersbokföring (Enskild firma, kontantmetoden).

Tacksam för alla svar!

/Matz
2066
22
Det är ingen moms på sådana banktjänster så det är bara att bokföra de belopp som står. Om det räcker med ett gruppkonto för dig låter 6500 helt ok.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
11
Tack för svaret![br]Började misstänka att det var något sådant. [br]Å så blir det bara 1930 mot 6500. Enkelt o bra![br][br]
589
1
SuperMatz: Banker och försäkringsbolag är inte momsbelagda (för de tjänster som är just bank och försäkring, kan ju hända att de är momsbelagda gällande andra tjänster).

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.