Bokföring av löner, vad bör jag tänka på?

450
Vi har anställt vår första person i det nystartade bolaget, vi har inte tagit ut någon lön själva ännu. Och snart börjar anställd nr.1, jag har aldrig bokfört eller betalat ut löner. Beställt blinfo´s lönebok. Men hur svårt är det? Löneperioder, semesterlön osv.
2066
2
Kan rekommendera Datavara's lönesystem för mindre företag. De har en liten version där [url=http://www.datavara.se/ProPpp1.html]programmet[/url] och alla uppdateringar är gratis, du betalar bara en fast avgift (fn 35 kr) för varje lönebesked. Hur "svårt" det är beror på hur omständigt man gör det :) Det finns massvis med regler och bestämmelser och olika avtal med ännu mera regler, men generellt är det ganska enkelt att hantera löpande. Hade dock inte själv velat hålla reda på det utan att program.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
450
Jag har blinfo´s löneprogram. Men är grön på det så jag blir lite osäker.
5
Hej![br][br]Jag ska använda Crona PPP lön från Datavara (www.datavara.se). Trevlig människor![br]De visade mig via nätet Crona lön och svarade på all mina frågor. [br]Jag kan rekommendera![br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.