Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 17 år sedan
Medlem
11

...det står 1 timme mer i debitering än som det skulle stå...

Jag har fått en faktura från en leverantör och det står 1 timme mer i debitering än som det skulle stå. Leverantören bad mig att jag själv skulle göra avdrag och oooj,  jag vet inte hur man gör. Ska man rätta till med en penna i faktura och sedan bara bokföra den rätta summan eller ska man bokföra hela avdragsprocessen? Om svaret är ja, hur då?? Snälla, hjälp!!

Hälsning/K
Engagerad medlem
450
1
Om du betalar ett lägre belopp än vad som står på fakturan och det är ok. Då tycker jag du kan kräva en kreditfaktura på den extratimmen.

Alternativt, så kräver du att de drar av en timme på nästa faktura...om det är aktuellt.

Om de inte går med på det så spara ev. mail och lägg ihop med fakturan där de godkänner den lägre betalningen. Så du har några underlag på anledningen till förändringen.
Toppskribent
1324
5
Jag tycker du skall kräva en kreditfaktura.

Hans
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.