Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 1 timme sedan
Administrator
854
52
Har bott på och jobbat från Filippinerna under ca 4 års tid. Landet har ändrats rejält sedan 2010-2015 då jag var där med ökad medelklass vilket drivit upp priserna, men jag tror fortfarande landet kan leverera bra för den som vill resa och jobba samtidigt. Ett trevligt folk som är lätta att ha att göra med, lätt och billigt att resa runt, men boende kan variera stort i både pris och kvalitet.
Filippinerna består av 7000 öar och vill man komma ifrån storstad och mycket folk finns det många små paradis att besöka. Internet kan variera dock så det kan vara bra att kolla upp innan och skaffa en satelituppkoppling eller en bra lösning som verkligen fungerar. Det finns gott om cafeer/hak att jobba från i de flesta städer och mindre byar.

Jag svarar gärna på frågor om Filippinerna.
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.