När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Inom ett digitalt landskap som utvecklas i en svimlande takt möter marknadsförare ett växande spektrum av terminologi. Vad innebär "synergi" i åtanke (förutom en dystopisk sci-fi-film där robotar tar över världen)? Och vad är "snackbart innehåll" exakt (förutom att det ger lite hunger)? När den digitala industrin strävar efter att definiera sin ständiga framsteg, växer ordet i alltmer utmanande grad.
Growth Hacking - bara ett annat buzzword?
Nej! Growth Hacking är inte bara ett annat immateriellt begrepp. Det är faktiskt en oerhört enkel. Sean Ellis, grundare och VD för Qualaroo, Growthhackers.com och ordinerade Godfather of Growth Hacking, erbjuder denna förklaring:
"En Growth Hacker är en person vars sanna nord är tillväxt."
Som en Growth Hacker ska varje strategi du utför, varje verktyg du implementerar och varje teknik du utvecklar informeras av din önskan om tillväxt. Det kan verka självklart att det enda målet med tillväxthackning är tillväxt, men skönheten i detta och vad som gör tillväxten hackande en sådan värdefull övning, är dess flexibilitet. Det spelar ingen roll om du är en enmans start eller ett multinationellt företag. growth hacking diskriminerar inte och någon kan utnyttja den.
Digital är en slagmark som marknadsförare kämpar för för att uppnå konkurrensfördelar. Det kan vara kompromisslös mål, begränsande budgetar, begränsade resurser och ett överskott av konkurrenter mot bakgrund av framåtskridande verktyg och plattformar. En konventionell strategi för marknadsföring är inte längre tillräckligt. Det enda sättet att överleva är att anpassa sig.