När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Plastfronter (skyddsplast) på gatupratare, snäppramar, mm är ofta fula och sjaskiga helt i onödan. Näringsidkaren sätter blanka plastskivor som dels ger en massa blänk från sol och belysning och dessutom snabbt blir repigt. PET-plast med antireflex-yta är klart snyggare. Detta innebär att plasten har valsats mot en skrovlig vals vid tillverkningen. Ytterligare fördel med antireflex-ytan är att repor blir inte så framträdande som på en blank yta. Därigenom ökar du i praktiken livslängden på plastfronten.
Priser exmoms: 55:20 för 100 x 70 cm och 36:- för 70 x 50 cm Frakt 100:-, fraktfritt vid beställning över 1200:-
Nu vet jag inte hur pass bra det skyddet är som du vill sälja är.[br]För mej försvann intresset för fronten när jag såg den katastrofalt fula trottoarprataren på bilden.[br]Man ser ju inte vad det är du försöker visa med bliden. [br]Är det den plasten som du beskriver i texten som "blanka plastskivor som dels ger en massa blänk från sol och belysning och dessutom snabbt blir repigt".[br]Eller är det PET-plasten?[br][br]Texten där du beskriver skillnaden på fronterna är hyfsad, men bilden sänkte hela "annonsen" (inlägget).[br]Jag var intresserad "som köpare" tills jag såg bilden.[br]Känns nästan som ett litet hån mot "Hassans livs" på hörnan...[br][br]Ha 2 trottoarpratare med båda varianterna av fronter så man kan se skillnaden om du vill illustrera med bild på när produkten används.[br]Ser man ingen skillnad så får du försöka illustrera/beskriva på annat vis.[br][br]Detta är såklart min egen uppfattning om ditt anslag om produkten/illustrationen.[br][br]Lycka till med försäljnigen[br]//Peo[br]
Antikvariat: www.pslinden.com
- alltid med bild & resumé -
Pins o sånt: www.psbutiken.com
Det är svårt att illustrera optiska egenskaper hos transparenta material i foton. Blir aldrig som i verkligheten, och det gäller även i det promo-material som produceras av de ledande globala tillverkarna, som förmodligen har lite större budgetar. Jag har upplevt att folk har förståelse för det och den uppenbara lösningen på detta är att de ber om (eller att jag erbjuder) en provbit. Har skickat en hel del sådana provbitar av de olika materialen jag kränger och det ger försäljning.[br][br]Så nu valde jag att istället en illustration som i alla fall jag uppfattar som humoristisk men så behöver såklart inte alla uppfatta den.[br][br]Så du kan i princip strunta i relationen bild-produkt, men alla kanske inte vet vad en ”gatupratare” är så bilden tjänar syftet att alla förstår denna term.
Jag har också skivor med en mildare mattering (anti-reflex), som mellanläge mellan denna och den blanka. Den skulle vara skitsnygg som frontplast på reklamskyltar.[br]Själv använder jag den som golvskydd och har även sålt den till det med bra feedback från kunderna. Även sålt den som diffuser till fotografer och nån som installerar LED-slingor och som insynsskyddande vindskydd vid uteplats.