När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Vi är 4st som startade en reklambyrå ihop vid årsskiftet, vi kör nu ett handelsbolag och stötte på lite patrull när vi skulle öppna ett företagskonto hos Nordea.
Saken är att vi har ca 600 000:- att fakturera för de jobb vi nu har gjort och det vore bra att kunna börja få in pengar i bolaget. Problemet är att en av oss har en över 4 år gammla skatteskuld hos kronofogden och anmärkningar pga av detta. Det gjorde nu att vi inte kunde öppna ett företagskonto hos NORDEA vilket känns lite märkligt, men det gick inte ens att prata med den arga tanten när jag ringde och försökte förklara omständigheterna. Så då kommer jag till själva frågan, är det någon som vet en bank som kan tänka sig att hjälpa oss med ett bankgiro trots denna plump hos en av oss? har ni några tips, erfarenheter? Vore nämligen skönt att slippa att sitta och skicka ansökningar till landets alla banker?
Är det så att vi typ måste öppna ett konto i utlandet pga av detta? är Sveriges banker verkligen så ruttna mot sina medborgare/ kunder? Då känns det faktiskt nästa som jag vill flytta ut mina besparingar till utlandet redan i morgon??
Finns det en snabb lösning på detta eller är det att sitta och ansöka till bank efter bank tills någon kanske säger ja?? Eller kan man öppna ett konto på något annat sätt, där bolaget inte ligger bakom?
För att få ett bankgiro, så ska inte betalningsanmärkning spela någon roll.
[br]Testa Handelsbanken istället, dom bruka se saker och ting på ett annorlunda sätt.
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
När jag var in till Swedbank för någon dag sen och skaffade bankgiro så gjorde dom ingen koll, iaf så sa inte tanten det om hon gjorde nån koll men det tror jag inte..
När jag var in till Swedbank för någon dag sen och skaffade bankgiro så gjorde dom ingen koll, iaf så sa inte tanten det om hon gjorde nån koll men det tror jag inte..
Vi försökte skaffa konto i Nordea till firman men det var stört omöjligt. De var inte ett dugg intresserade av företaget utan ville att vi skulle flytta över våra privta affärer till banken först. Att ha företagets och den privata ekonomin i samma bank skulle jag inte våga, vem vet vad de kan göra den dag de får för sig något dumt...
[br]
[br]Det hela kändes som att stå med mössan i hand och be patron om förskott på lönen för att barnen inte hade några skor. ja ja det är väl så det blir med statligt ägda företag, de finns ju inte till för att serva kunderna utan för att trycka ner folk i skorna istället så att de inte vågar sätta sig upp mot makten.
[br]
[br]Nu har vi Handelsbanken till firman och jag har Skandiabanken privat, allt funkar utmärkt och jag har schysst ränta på privatkontot.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.