Många arga över Fortnox - vad har hänt?
Men sen vet jag inte mer.
Vad har hänt? Prishöjningar?
Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Det som många verkar reagera på nu är ju den här nya grejen de lagt på – Access – som man inte ens kan välja bort. Blir en extra kostnad oavsett om man vill eller inte, och det är väl där mycket av irritationen kommer ifrån.
Sen känns det som att priserna smyghöjs hela tiden också. Nya funktioner paketeras på ett sätt som gör att man till slut betalar mer, utan att riktigt känna att man får så mycket extra för det.
Problemet är ju också att Fortnox sitter så starkt. Det är inte bara att byta system hur som helst, så man blir lite fast.
Och många redovisningsbyråer verkar inte heller helt nöjda – känns som att Fortnox börjar röra sig in på deras område mer och mer.
Nya ägarna Wallenberg ska väl casha in.
Bengt Hedberg skrev:
Instämmer med ovanstående om Fortnox, som hela tiden gör det dyrare och dyrare.
Jag upplevde det som när Fortnox kom så var det till för företagaren och dennes företag.
Nu har det blivit ständigt nya avgifter och dessa mycket irriterande småpriser på allt.
Jag har många gånger tänkt på att när de gör nya tjänster och manualer, varför låter Fortnox inte någon helt okunnig skriva manualen och ha någon kunnig som denne kan fråga, utan det är den som redan kan som skriver. Ganska vanligt i datavärlden tydligen.
Ja, det är tyvärr vanligt. Det är många gågner innom utveklingen, varesig det gäller manualen eller funktionerna i sig, eller vad som helst, som det har missats att anlita en UX designer. Ingen UX, ingen användarvänlighet.
Stig Forsberg skrev:
Vad kostar Fortnox efter prishöjningen?
Känns som att det är rätt svårt att få ett grepp om innan man får fakturan. Det är så många olika delar man kan välja eller välja bort, och var och en har en egen avgift.
Prislistan är ju rätt 'omfattande'...
https://www.fortnox.se/produkt/prislista