Nu är frågan, vad är smidigast, att påbörja en likvidering och ångra det ifall jag bestämmer mig att fortsätta eller skriva över bolaget på en familjemedlem
Byta huvudman eller likvidera
2
Hej, jag behöver få bort mitt namn från aktiebolaget tillfälligt då jag är osäker ifall jag vill fortsätta med bolaget eller inte
Nu är frågan, vad är smidigast, att påbörja en likvidering och ångra det ifall jag bestämmer mig att fortsätta eller skriva över bolaget på en familjemedlem
1440
187
Likvidation är sällan ett vettigt alternativ. Enklare att sälja det i så fall.
Har du ingen verksamhet och inga risker i företaget så är det väl bara att byta styrelse och ägare till någon i familjen. Se bara till så det inte ställer till det med eventuell a-kassa eller liknande.
Har du ingen verksamhet och inga risker i företaget så är det väl bara att byta styrelse och ägare till någon i familjen. Se bara till så det inte ställer till det med eventuell a-kassa eller liknande.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.
Senaste nytt
Nytt i forumet
för 1 dag sedan
Mats Norr svarade i tråden frilandssäljare
för 1 dag sedan
Mats Norr svarade i tråden Projekt till telemarketing!
för 1 dag sedan
Mats Norr svarade i tråden Söker efter bolag som vill starta kontor i kalmar, eller företag som vill ha erfarna B2B säljare som återförsäljare/Konsulter.