Banklös med aktivt AB, köpa befintligt AB med bankkonto?

0
Hej!

Vi blev av med våran bank (länsförsäkringar) pga penningtvättslagen trots att banken fått underlag på allt dom begärde, något av de sjukaste vi har varit med om även våran revisor är i chock då det är våra löner dom har anmärkt på.

I 3 månader har vi försökt bli kunder hos en ny bank men har blivit nekade på alla storbanker, även svea. Vi har hittat en provisorisk lösning via BOKIO men måste ha ett bankkonto för våra bolag då våra samarbetspartners har krav på det. Jag har nämligen lyckats få till mig betalningsanmärkning pga missad trängselskatt och är rädd för att det är jag privat som har drabbat bankens beslut. När vi försöker fråga banken vad anledning är till att dom tackar nej till ett samarbete så får vi inget vettigt svar tillbaka.

Då våran verksamhet är behov utav ett bankkonto så är vi tvungna o hitta en lösning, gå i konkurs är inget alternativ för oss.
Min fråga är hade det funkat o köpa ett befintligt AB? Min kollegas bror har nämligen ett AB som han inte har tid för o driva. Bolaget har för tillfället ett bankkonto hos swedbank som vi då skulle vilja kunna ta över. Kan banken neka nya styrelsen och stänga ner bankkontot ifall vi skulle ta över det?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.