Starta AB men har KFM efter mig....

0
Jag har skulder på några hundra tusen, inga skatteskulder dock, men flera betalningsanmärkningar också. Jag vill starta ett AB och har dom 25000:- som det kostar att starta ett AB, problemet är att när det blir dags att ansöka om ett företagskonto så vill dom se att jag har dom där 25000:- på ett bankkonto, jag vågar inte sätta in dessa på nåt av mina konton eftersom risken är ganska stor att Kronofogden skulle ta dom..

Hur kan jag göra detta på ett vettigt sätt.. ? jag har pratat med Swedbank idag och det var så som jag nyss beskrev som hon i andra änden av luren sa till mig.. har jag inte pengarna på nått konto så kommer jag heller inte få starta nåt företagskonto...att ha dom 25000:- är själva grunden för att överhuvudtaget få starta ett sånt konto man behöver ha för ett AB..

Jag behöver inte låna pengar för att komma igång då jag redan har allt som behövs då jag kört verksamheten några år på hobbynivå.. så nån kredit eller nåt annat är jag inte i behov av.. nån som har några idéer som kan passa mig... ?

Tacksam för svar..

// Daniel

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.