Falska beställningar

29
Hej,

Hur vet jag om en beställning är riktig? Låt oss säga att någon ringer eller via mejl bokar en städning. När jag väl kommer dit visar det sig att det är ingen som beställt någon städning. Vad kan jag göra för att skydda mig mot sådana beställningar?

Med vänliga hälsningar
Lars Wennerberg
1009
211
Hej, Vet inte om du löst problemet. Det är egentligen lite för stor fråga för att lösa i ett inlägg. Låter som att det inte är ett misstag utan att någon försöker att sabotera för dig. Kan det stämma? Inte problem med att man tagit fel adress bara? Man skulle väl kunna börja kolla upp nybeställningar. Kolla add meialdressen verkligen går till företaget som beställer. Samma med telefonnummer. Är det ett företag kan man skicka en bekräftelse eller komma förbi för att skriva avtal (antar att du inte bara tar en massa ströbeställnignar?). Är det privatpersoner kan man försöka något liknande. Kolla att numret gåt till personen skriven på adressen. Vet inte hur mycket du gör och hur återkommande problemet är. Är det en gång per år kanske det är bättre att låta vara än lägga ner massa tid. Sparar du nummer/adresser? Så du kan kolla om det är samma nummer/adress som gör felbeställningarna?
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.