Sälja enskild firma

0
Jag har nu bestämt mig för att sälja min enskilda firma då varken tid eller intresset finns kvar så som i början. Jag känner dock att jag inte kan ro detta i land på egen hand och skulle vilja hitta någon som kan hjälpa mig med försäljningen av inkråmet i detta fall. Någon som vet vart jag kan vända mig?
3
2
Det beror helt på hur firman är uppbyggd. T.ex, är företaget en webbshop eller annat på internet? Sälj då istället hemsidan på någon säljsida (Blocket fungerar utan problem). Byggfirma eller liknande? Omvandla till Aktiebolag och sätt bil/verktyg på företagets värde (Har inte helt koll på aktiebolag men om inte jag är helt bakom så om bilen är värd de 50 000 som behövs för att starta ett företag så kan du sätta bilen på företaget och på så sätt starta ett aktiebolag). En enskild firma är kopplad till ditt personnummer vilket gör att du inte bara kan låta någon överta firman, bättre då att sälja av de som firman äger. Hoppas du fick det svar du behöver :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.