När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag har en kund som påstår att hennes köpta produkt är använd, detta trots att jfag är 100 på att den ej var använd när hon mottog den via posten! Hon tänker returnera den nu efter 3 veckor o häva köpet. Känns som att kunden oftast har rätt enligt konsumentverket o det gör ösa företagare till offer. Hur bör jag göra?
[quote author=tjejjens link=topic=8570.msg38338#msg38338 date=1297720077][br]Jag har en kund som påstår att hennes köpta produkt är använd, detta trots att jfag är 100 på att den ej var använd när hon mottog den via posten! Hon tänker returnera den nu efter 3 veckor o häva köpet. Känns som att kunden oftast har rätt enligt konsumentverket o det gör ösa företagare till offer. Hur bör jag göra? [br][/quote][br][br]Du bör räkna lite på vad det är värt att ha en missnöjd kund jämfört med en nöjd fd. kund.[br][br]Min erfarenhet är att man i längden vinner på att vara snäll mot sina kunder, även om man anser att dom har fel.[br][br]Berätta gärna mer om vad det är för produkt så blir det lättare att sätta sig in i situationen.
Om du kan visa på att varan faktiskt var ny när den skickades, kan du ju erbjuda kunden att returnera varan under förutsättning att den fortfarande är helt oanvänd/nyskick.
Mikael Lundgren - Utbildningar/produkter inom HLR o Första-hjälpen
Lundgren Creative Health & Safety AB http://www.l-c.se http://www.hlr-instruktorsutbildning.se http://www.defibrillator-hjartstartare.se http://www.skanehlr.se
Jag har nu mottagit varan, det är en aftonklänning. Så fort jag öppnade paketet ser jag att den är använd och det ser jag eftersom klänningen är tvättad. Klänningen var helt ny och bevis finns, den är nu trasig här och där och det är såklart sömman som man själv kan öppna med hjälp av en sax.[br][br]Min första tanke var som ovan nämnd, att ge kunden rätt i och med att ett rykte är viktigare än en missnöjd kund.[br]Men denna klänning kan såklart ej säljas vidare som ny i och med att den ej längre ser ny ut utan kan endast säljas som begagnad.[br][br]Så frågan är VEM har rätt? Hon vill alltså häva köpet nu och få pengarna tillbaks.[br]Och ännu en fråga är VAD är bäst att göra..gå back 1500 som jag köpt in klänningen för i och med att jag ej kan sälja den som ny..eller få en missnöjd kund :/
Ja det är ett tufft beslut. Jag brukar alltid försöka att vara så tillmötesgående och snäll som möjligt. Men här låter det ju som om kunden bara försöker blåsa dig. Jag skulle nog inte låtit kunden få tillbaks pengarna i detta läget.