Lite vad vi kom fram till varför vi skulle passa för att starta eget: Båda bor hemma fortfarande och har inte några kostnader för det , vi får mat och vi bor gratis därför behövs inget startkapital gällande den biten. Båda har stora kunskaper om datorer och vilket även är ämnet som vårat företag kommer placeras i om vi kommer så långt. Vi har inte startat prata direkt allvarligt om det ännu men våra små funderingar var på "konsult" biten , att kunna försöka på bästa sätt att få tag i kunder om intresset visar sig så pass bra på dom tjänster som vi vill framföra. Det vi tilloch börja med vill testa med är att enkelt lägga ut annonser om att vi finns tillgängliga för hjälp med dator problem för en fast kostnad till lågt pris i början just för att se om intresset finns och för att se hur vi tycker det fungerar själva.
Jag är inte dum så jag vet att det är en hel del förberedelser om man vill satsa seriöst på något , även om jag inte tror att man behöver någon jätte budget för att starta den här typen utav verksamhet då man jobbar hos kunden ev tar med sig problemen hem och löser dem där tilloch börja med. Varför jag skriver här är inte för att få uppmärksamhet eller massa kommentarer vad jag vill är att du med tidigare egna egenskaper kanske kan hjälpa till att ställa svar på några frågor !
- Coach till att starta eget företag ? kostar det pengar eller finns det erbjudanden om nyföretagande som ung?
- Vad tycker du om ideen som jag skrivit ned ovan ? att börja simpelt och gå sakta men säkert fram för att så småningom kunna gå mot det lite större när man vet vad som görs hur det fungerar och man vet att det finns intresse för tjänsten?
-Finns det några bra billiga ev gratis kurser för oss som nybörjare inom området starta eget?
Tacksam för svar och tips vi kan få , om ni själva tycker att det är nått jag missat vilket jag antagligen har nu när jag sitter här nästan sovandes får ni gärna skriva ! undviker helst kommentarer om att det är dåligt , man kan gå åt andra hållet jag vet och bli helt ruinerad men det är även lite av spänningen ! / kalle
Email: [email protected]