När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag driver en webshop för tillfället och tänkte skicka ut en lkundförfrågan till alla mina gamla kunder.
Och undrar om nu ni kan vara vänliga och klaga lite påden innnan jag skickar ut den. 🙂
Hejsan Namn
Under det gångna året har ni varit kund hos Firma. Vi försöker ständigt förbättra vårt utbud och service så nu vill vi höra era synpunkter på kvalitet , Utbud och Service. Om ni har tid att svara på våra frågor inom 2 veckor kommer ni att erhålla en bonuskod som berättigar till 20% rabatt på nästa inköp hos Firma (ikraft 2 månader)
Svara med siffror 1-5. 1 är inte av samma åsikt 5 helt av samma åsikt.
Fråga
1.Kvaliteten på produkteran är jag nöjd med. Svar: 2.Leverans tiden är bra. Svar: 3.Utbudet på flugor är jag nöjd med. Svar:
Skrivet svar härifrån 4.Vad skulle du vilja se mera av i butiken? 5.Presentera din dröm ask (några askar kommer att väljas att bli försäljning askar, den som lämnat in ett askförslag som blir valt får en ask gratis)
6. Vilken betalnings metod skulle du helst se att vi ennu tillförde?
Tja detta är vad jag funderat såhätlångt vad tror ni ?
Hej! [br][br]Antar att du ska ha fler frågor? [br][br]Ser väl bra ut med något undantag. [br][br][quote]Om ni har tid att svara på våra frågor inom 2 veckor [/quote] [br][br]Gör man inte saker direkt händer dom sällan alls, så korta ner tiden ordentligt. [br][br]Jag skulle skrivit:[br][br][quote]Svarar ni inom 24 timmar[/quote] Låter inte så desperat ;-)[br][br]MVH[br][br]R
Det är en början. För att göra det tydligare kan du göra en linje där kunderna markerar med kryss på en skala vad de tycker (kolla på någon annan undersökning för att se hur det kan se ut). Det finns även massvis med stavfel, särskrivningar och konstiga meningar. Börja med att lägga lite tid på det (stavkontroll i word ett absolut minimum om du inte är bäst på det själv), polera lite på innehåll och posta igen om du vill ha mer exakt feedback.
Stavfel, särskrivningar etc måste korrigeras innan utskick. Sedan undrar jag vad du vill nå med dessa frågor? För mig känns dom ganska intetsägande faktiskt. Du tycks inte vara intresserad av att veta vad som faktiskt kan förbättras gällande kvalitet, sortiment eller övrigt. Om jag anger 1 på dina tre frågor så ges jag ingen tydlig chans att skriva vad jag skulle vilja se i förbättringar. Du missar alltså att fånga upp konkreta exempel på vad kunderna faktiskt saknar. Detta gäller även om du får höga "betyg", eftersom det alltid finns förbättringsmöjligheter. Ta fram ett antal kriterier som du vet att du kan påverka, och låt kunderna göra bedömningar på dom.[br][br]Prova detta förslag:[br][br]1 - 5 (1=Mycket lågt - 6= Mycket högt)[br][br][b]1. Vad är ditt helhetsbetyg på oss som leverantör / återförsäljare?[br][br]2. Om du jämför oss med konkurrenterna, hur mycket bättre är vi?[/b][br][br][b]3. Bedöm följande aspekter med hur bra vi motsvarar dina behov:[/b][br]a) Produktinformation via hemsidan[br]b) Produktkvalitet (livslängd)[br]c) Produktkvalitet (resultat/nytta)[br]c) Kundservice[br]d) Leveranstider[br]e) Reklamationsärenden[br]etc..[br][br][b]4. Anser du att vårat [i]sortiment[/i] motsvarar dina samtliga behov?[/b][br]Komplettera gärna ditt svar med andra önskemål här:[br][br][br][b]5. Om du fick välja en drömask, hur skulle denna se ut?[/b][br]Svar:[br][br][br][b]6. I vilken ordning skulle du föredra följande betalsätt?[/b][br]a) VISA/Betalkort[br]b) Faktura förskott[br]c) Faktura efterskott[br]d) Postförskott[br]e) Internetbank[br]f) Annat[br]etc...[br][br]osv..[br][br]Anledningen till skala 1-6 är att man "tvingas" väga över på bra, eller dåligt. Annars lägger man sig ofta kring neutralt i mitten. ;-) [br]
Man tackar för feedbacken.[br][br]Får ursäkta för alla stavfelen och särskrivningarna, var en hastigt version [br][br]Deji du hade många fina synpunkter där.[br][br]Att få fram så mycket information som möjligt är ju av största vikt.[br][br]Kommer att använda formuläret i många år framåt (planerat) för att få en hållbar statistik vad man fått förbättrat. [br][br]Jag skall fundera på lite mera frågor ennu sen kan jag posta en ny version.[br][br]Mvh[br]Fredrik[br][br]
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.