När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Just nu har min hemsida fått agera katalog till en person som säljer varor till extremt underpris (det vill säga, under inköpspriset vi "vanliga säljare" har från leverantören) och det sticker självklart i ögonen på mig. Inte bara för att jag riskerar att bli associerad med denna verksamhet utan även för att denna person stjäl kunder från mig.
Jag har för mig att min leverantör har ensamrätt på importen av dessa varor, men jag är inte 100% säker. Finns det någonstans man kan kontrollera vem som har ensamrätt till vad?
Inom affärvärden finns det en del företag som blivit riktigt stora på det sättet, oftast kallas det hådrda nypor. För de som ovetande om bakgrnden är det ju bra så länge det varar man får billig produkt om man inte blir helt snuvad sånt förekommer ju också. Inom flyget verkar det vara lite utav detta. En resa T/R Sthlm-Riga med SAS kostade för några år sedan 2500:- Som billigst + olika tillägg. Idag med Ryanair 2:- för samma resa, en viss skillnad eller hur.
[quote author=lars arenander link=topic=4248.msg20030#msg20030 date=1220309514][br]En resa T/R Sthlm-Riga med SAS kostade för några år sedan 2500:- Som billigst + olika tillägg. Idag med Ryanair 2:- för samma resa, en viss skillnad eller hur.[br][/quote][br][br]Tja, jag ser att deras marknadsföring funkar iallafall =)
Jag kontrollerade idag med "min" importör och det visar sig att de har absolut ensamrätt på import. Man får hoppas att de går så långt att personen i fråga får sig en läxa rtfm
Bra :bravo[br]Som sagt "det ligger i deras intresse" och fördelen nu är att du stärker dina band med importör. Fick du några rekommendationer?[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Att vänta och se. Jag är bara en liten knut i nätet så att säga. Det är andra större företag som kommer få betydligt bättre utdelning om denna oseriöse person försvinner. Samtidigt som jag slipper få 10-20 besök till min sida som inte gäller handel med mig utan med svartimporterade varor.
Även små knutar kan bli ett garnnystan. Om som du skriver "denna oseriösa person försvinner" så har du i alla fall 10-20 besökare kunder som vet om var att leta efter den produkt de söker.
Sant, vad jag var rädd för innan var att bli stämplad som en del i "svartverksamheten". [br][br]Men som du skrev, ja, jag har fler folk som vet var de ska gå för att få varor.
Boule är kul, köpte mina första i Paris i Början av 60-talet och spelade en del med folket i Bologneskogen och i Sunnary vid medelhavets strand. Ett tag var jag intruktör i Stockholm och gud vad kul jag hade. Jag var med och spelade med den tidens värdsmästare och hade naturligtvis inte en chans. När jag långt senare spelade mot en svensk mästare skrapade jag ihop lite poäng. Stöd boulespel och skapa hur mycket kontakter som helst. Foe, jag gör gärna reklam för sådant jag tycker är bra. Jag har själv levt av detta som inredare en gång i tiden och det var en kick varje gång någon sa någon annan fått bra service av mig.
Just fått höra att min leverantör senast köpte upp berörd parts restlager senast de gjorde en liknande räd. Handlar mest om storinköp utomlands och hopp om att bli av med grejerna för ett par hundringar extra. "Det är inget att bry sig om" var kommentaren.[br][br]Så det blev en "happy ending" till slut.