[quote author=Björn Andersson link=topic=4020.msg18970#msg18970 date=1215010769][br]Kunden anlitar alltså BGA Media vilket är namnet som står på alla kvitton, fakturor m.m. [/quote][br][br]Men det är ju inte det företag som presenteras på hemsidan, och inte det företag vars referenser, lokaler, osv, som man berättar om på hemsidan. [br][br]Kunden väljer alltså att anlita BGA video, men tas om hand av, och får kvitton från, BGA media? Känns rörigt tycker jag, det är väl bättre att kunderna får kvitton från det företag man har hittat fram till på hemsidan?[br][br][quote author=Jonathan]Försök hålla ämnet till feedback på hemsidan.[/quote][br][br]Det är ju feedback som är relaterat till hemsidan, om de som på hemsidan presenteras som anställda av BGA video (när de är anställda av en annan firma). Jag tycker att det är bättre att presentera de som man har anställt på sin hemsida, inte de som är anställda av een annan firma.[br][br][quote author=Wooster]Har du kanske hört talas om konsortier och...[/quote][br][br]Jodå, men nu är det två enskilda firmor, inte konsortier, företagsgrupper eller koncerner. :)[br][br][quote author=Wooster]Om man skall presentera ett företag och ange antalet anställda är det inget konstigt att de anställda finns i olika delar av koncernen - vissa koncerner låter till och med de anställda finnas i ett särskilt personalbolag - med ditt resonemang blir det svårt att ange antalet anställda på ett korrekt sätt.[/quote][br][br]Ja, men så är det ju inte i det här fallet. Det är två skilda enskilda firmor, inte en koncern. [br][br]Och ja, jag tycker att det är underligt att en enskild firma presenterar anställda i ett annat enskilt företag som sina egna anställda. Även om jag verkar vara den enda här som tycker det.[br][br][quote author=Wooster]Däremot känns det inte helt förtroendeingivande med företag som oprovocerat försöker miskreditera andra företag i branschen genom insinuationer.[/quote][br][br]Hmmm, tanken var inte att miskreditera genom insinuationer, jag blev bara så förvånad när det som presenterades på hemsidan inte stämde överrens med verkligheten.[br][br]Björn Anderssons företag är ju inte ens det som presenteras på hemsidan, hemsidan som hans företag har finns på www.bgamedia.se [br][br]Som slutkläm på feedback angående hemsidan (som tråden handlar om): Red ut på hemsidan vilka som är anställda och vilket företag man som kund väljer att anlita. Det känns skumt om man får kvitton från ett annat företag än det som man har hittat fram till och valt att anlita. Det kommer båda företagen att tjäna på i längden.[br][br]Att företagen sedan fördelar arbete och fakturerar varandra behöver ju inte kunden se. Det ger en bättre helhetsbild om man som kund få se en hemsida, ett företag, och sedan får beställningen genomförd med alla papper och allt från samma företag. Istället för att hemsidan för företag 1 bara agerar som front för företag 2, som man som kund kanske inte ens har hört talas om (innan man får fakturan i handen).
Kent Kumpula
Uppsala Bildteknik AB
www.uppsalabildteknik.com