Man hoppas hela tiden att man ska få läsa en ide som man kan ta till sig och leva på. Handen på hjärtat! Tror du verkligen att såna idéer delas ut gratis? Skaparna/skaparen av dessa nyhetsbrev, eller vad det nu kan vara har naturligtvis ett syfte med brevet, oftast har skaparen en rörelse som han eller hon vill marknadsföra på ett eller annat vis genom nyhetsbrevet, och det kan många gånger vara ett smart marknadsförings trick.
Vad man kan göra med dessa idéer är att öva upp sin kreativa tankeförmåga, för det är ju precis vad som händer när man läser dessa idéer. Mr. Kreativ vaknar till liv en smula, måhända en aning sömnig, men ändå, han vaknar! Man ska nog inte tro att andras idéer kommer att bli den revolutionerande livsvändaren i sitt liv, å andra sidan finns det ju folk som vinner höga vinster på trisslotter också! Mr. Kreativ behöver näring, näring i form av texter, nyfikenhet, kunskap och erfarenhet.
Att utforma en affärsidé ska inte vara krångligt, man ska inte skämmas för enkelheten, Kan du tjäna pengar på att uppfinna gemet på nytt ska du göra det. Samtidigt ska du inte uppfinna gemet på nytt.
Alla har vi idéer, en del har tunna idéer, andra har djupare, en del roliga idéer som självlysande gravstenar 🙂 Vissa kanske har mer seriösa idéer. En del har redan ett företag som har ett fungerande idékoncept. Det vore kul om ni eller någon kunde skriva ner sin idé i denna tråd.
😃