Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 3 timmar sedan

Vilket företag skulle du starta idag?

Funderar mycket på företagandet framåt.

Om du skulle starta ett nytt företag idag, vad skulle du göra då?
Sales cure all
Timmi Jofur skrev:
Funderar mycket på företagandet framåt.

Om du skulle starta ett nytt företag idag, vad skulle du göra då?
Lära företag att hantera AI. 

Ja AI är definitivt framtiden. På vilket sätt ska man hjälpa företag. På konsultbasis?
Sales cure all
Timmi Jofur skrev:
Ja AI är definitivt framtiden. På vilket sätt ska man hjälpa företag. På konsultbasis?

Automatisera allt som är tråkigt och tar tid så man får tid att göra det man faktiskt startade sitt företag för att faktiskt göra. 

Vad jag vill göra och vad som är rimligt är två olika saker. En lokal restaurang på landsbygden med en naturupplevelse i samma paket är drömmen. Men IT-konsult är vad jag får syssla med och vad jag skulle starta då det ger mat på bordet frown
Jones skrev:
Vad jag vill göra och vad som är rimligt är två olika saker. En lokal restaurang på landsbygden med en naturupplevelse i samma paket är drömmen. Men IT-konsult är vad jag får syssla med och vad jag skulle starta då det ger mat på bordet 
Jo man måste ju ha mat på bordet. Du får bygga upp IT-konsultgigget så du har kassa nog att dra igång drömföretaget.

Det är nog många som drömmer om en restaurant, men det är mycket jobb och en svår business att göra seriösa pengar på.

Men mat behöver ju vi alla :)

Sales cure all
Trist att det inte ska gå att tjäna pengar på att göra något man älskar att göra! 

Har du någon plan för hur du ska ta dig ur detta då? 

Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: