Verksamhetsanpassad AI

1
Hej,

Jag har börjat programmera s.k. "AI agenter", det kan t.ex. röra sig om automatiserad kundtjänst via epost/chat (framöver även röst) som med grund i verksamhetens rutiner svarar på inkommande epost och hänvisar vidare om det är nödvändigt, eller AI på ett intranät som nödvändigtanställda kan använda för rapporter, sammanfattning av möten utifrån transkription av dessa, generering av presentationer. Ett företags existerande IT-avdelning kan ges möjlighet att anropa arbetsflöden via API eller inbäddning på websida för t.ex. chat.

En tanke är även att hjälpa organisationer identifiera var deras verksamhet kan dra nytta av AI för automatisering och koordinera implementering i samarbete med IT-avdelning.

Min fråga är: Hur tror ni efterfrågan ser ut på dessa typer av tjänster idag? Finns det många som redan sysslar med detta?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.