Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Verksamhetsanpassad AI


Hej,

Jag har börjat programmera s.k. "AI agenter", det kan t.ex. röra sig om automatiserad kundtjänst via epost/chat (framöver även röst) som med grund i verksamhetens rutiner svarar på inkommande epost och hänvisar vidare om det är nödvändigt, eller AI på ett intranät som nödvändigtanställda kan använda för rapporter, sammanfattning av möten utifrån transkription av dessa, generering av presentationer. Ett företags existerande IT-avdelning kan ges möjlighet att anropa arbetsflöden via API eller inbäddning på websida för t.ex. chat.

En tanke är även att hjälpa organisationer identifiera var deras verksamhet kan dra nytta av AI för automatisering och koordinera implementering i samarbete med IT-avdelning.

Min fråga är: Hur tror ni efterfrågan ser ut på dessa typer av tjänster idag? Finns det många som redan sysslar med detta?
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: