Öppna barnbutik

1
Hej, jag har en affärsidé om att starta en butik, här jag bor, i ett nybyggt område fullt med småbarnsfamiljer skulle det sitta perfekt med en liten barnbutik, där man säljer lite finare barnkläder och leksaker. Och jag undrar, hur börjar jag? Hur hittar jag lokalerna? Byggs massa nytt här så vore perfekt med en av butikslokalerna som byggs i botten av typ vart enda lägenhetshus på "huvudgatan" tänker inte skriva vart detta är så ingen snor min idé 🙈 Tänker också att det hade varit bra med en nätbutik också.

vad behöver jag tänka på? Hur tar man lån? Har aldrig gjort detta så behöver veta allt som går att veta om det redan finns en färdig mall vore det perfekt! Tack på förhand! 
367
46
Alltid stimulerande att se att entreprenörsandan lever. Speciellt i dessa tider med dystra rapporter om motvind I detaljistledet. Stora etablerade kedjor skär ner och avskedar folk, rabatterade priser trumpetas i TV-reklamen…

Var inte orolig. Ingen snor din affärsidé.
Men när du frågar om lån så skulle jag vilja avråda dig. Behöver du starta utan eget kapital så skulle jag råda dig att först av allt jobba och extrajobba för att få ihop ett belopp som du kan köpa in
varor för och provsälja.  

Dammsug t.ex. loppisar och outlets efter leksaker o barnkläder gärna av ”kända märken” Sälj dem på nätet- men då på t.ex. Tradera. På den typen av cirkulationsmarknader får du de garanterat lägsta säljkostnaderna. Och du får en suverän koll på vad som säljer bäst och vad man kan få betalt. Och du kan naturligtvis köpa in varor där.

När du känner att du har ett attraktivt sortiment
kan det vara läge att testa med en s.k. Pop-Up butik.
Lycka till!
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.