Stämplingsfuktion för Anhöriga/Brukare inom hemtjänst, ny inom eget företagande.

0
Hej alla!
Tack till er alla som tar er tid att läsa mitt inlägg!


Lite kort om mig själv jag är 26 år gammal och lite trött på det vanliga 08-17.00 livet.
Har jobbat på en personalavdelning heltid i 4 år och som deltidsbrandman i 1.5 år.
Innan jag började mitt jobb på personalavdelningen så jobbade jag inom hemtjänsten och känner personligen att jag alltid har varit en person som gör det extra för brukaren.

När jag jobbade inom hemtjänsten (privata) så märkte jag efter ett tag att det kändes att min arbetsgivare drog ner på brukarens handläggda tid för egen vinning. Då kunde man lägga in körtid på brukarens handläggda tid.

Exempel:En brukare har 30 minuter varje kväll och morgon. Sedan så gör man att turen är endast 15 minuter för att "tjäna" in körtid.

Min affärsidè och dröm är att man ska kunna använda sig av en elektronisk produkt som ska endast registrera in/ut stämplingar. Denna elektroniska produkt ska vara kopplad till en app där anhöriga/brukare ska kunna se historik på stämplingar samt när ett besök är aktivt.

När jag gjorde en marknadsundersökning där jag bor så såg jag att mer än 80% av alla som svarade på min enkät ville se stämplingarna i form av en app. Jag vet att den kommunala hemtjänsten tar ut sina stämplingar genom en rapport som måste komma via enhetschef där jag bor.

Allt inom vården är väldigt känslig information så jag tänker att man måste ha en säker inloggning till appen och tänker då att mobilt bank-id skulle vara väldigt bra.

Tänker att denna produkt ska vara inriktad mot brukare i behov av hemtjänst samt anhöriga. Vill helst att produkten är så billig som möjligt samtidigt som man gör någon typ av vinning och nytta för välfärden.

Har någon jobbat med något liknande? Kom gärna med synpunkter om vad ni tror skulle/inte funka och varför.


//// Mvh Josef

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.