Intresse för metallkonst och liknande i Sverige/norden?

0
Jag sitter och undersöker intresset för metallkonst och liknande. Det jag noterar är att på ebay så verkar köpare intresserade av lite vad som helst som dem tycker är snyggt, har själv sålt lite "konst" till Tyskland och USA. I Sverige (Tradera) verkar det som att köparna endast är intresserade av Ystad metall, Skultuna mässing m.fl.

Om en ljusstake i mässing är av okänt märke och är attraktivare (i mina ögon i och för sig) än en ljusstake från Skultuna mässing så verkar den gå utan bud, medans sistnämnd går för en ok summa. Är detta någon kulturell grej? Eller hur kan man tolka det? Finns det intresse för "scrap art" och liknande i Sverige?
367
46
[b]-Klockren iakttagelse ![/b] -Ja kanske ”kulturell grej” när det gäller Tradera. ”Det sitter i vägarna” ända sedan tidigt 2000-tal då Tradera utvecklades som en renodlad samlarmarknad för antikt och begagnat. Och för samlare är förståss autenticitet och proviniens en viktig sak. Söker man på antikt kommer det 3300 annonser c:a Söker man samlarsaker får man 2800 annonser och söker man på inredningsdetaljer har man c:a 300 annonser att titta på. Siffrorna beror på vad säljaren valt att titulera och placera sin vara. [b]Intresse för metallkonst och scrap art![/b] -jag tror att om man kan följa inredningstrender här och erbjuda produkter "som passar in" så finns det möjligheter. Speciellt som man inte behöver bekymra sig för tillverkning eller varulager eller leveranser och annat som belastar en verksamhet ekonomiskt. Allt sådant finns bara en knapptryckning bort klappat och klart. Lycka till!
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.