Ingenting är omöjligt eller?

1
Jag har jobbat snart fem år på kommunen som naturvårdare som gett mig erfarenheter av röjning manuell huggning gallring stora som små. Jobbat med barkborre. Kört skogstraktor med huggavagn.
Haft samarbete med skogsmaskinsförare , ekologer ,skogstekniker mm.

Nu är det dags känner jag att stå på egna ben.
Så jag frågar er tror ni det är möjligt att med bara av erfarenheterna ja skrev ovan.

Att dra igång det som gör att jag inte kommer nån stans mer än tankar är hur löser man så man kan få lån till som jag tänkt traktor och huggarvagn.? Måste ju vara rätt bra skick har ja hört om man ska få avtal med skogsbolagen.
De ja tänkte är att även ragga avtal med kommunen skulle de lyckas vore min tanke att ha en traktor att köra klippning grönytor även snö med. De här är som sagt högsta önskan men. Vart ska jag börja?
Ge mig gärna tips.
Återbruk Väst
367
46
Din idé är mckt bra. Det beror naturligtvis på kommuners Inställning men av erfarenhet kan man anta att egenföretagare är mer flexibla att kunna användas när som helst på dygnet när t.ex. väderförhållanden o liknande eller annat inträffar som kräver snabba insatser. Du nämner finansiering och det är naturligtvis en viktig punkt Lån kan vara en utväg men leasing är kanske fördelaktigare t.ex. skattemässigt. Och redovisningsmässigt. Kolla på www.sgfinans.se som exempel. Det finns säkert andra som är lika bra och seriösa. Med Leasing har du nästan automatiskt splitter ny utrustning och därmed lägre tekniska driftkostnader Du kan ju ändå rekognosera med kommunen / kommuner skogsägare o likn. Långivare blir naturligtvis aningen mer vänligt inställda om de ser signaler om din återbetalningsförmåga. d.v.s. sannolikheten att du kan få uppdrag. Berätta gärna hur det gå - och lycka till!
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.