Partner för att öppna HVB för personer i missbruk sökes

Anonym
Hej,
Jag är en tjej på 32 år vars önskan är att starta upp ett HVB för personer i missbruk men jag tror inte att det skulle vara fel att ha en partner till detta. Jag har jobbat med målgruppen i snart 7 år, både inom myndighetsarbete och behandling. Jag är utbildad i MI, ASI, HAP, Prime For Life och snart CRA plus att jag läser grundläggande psykoterapi fd. steg 1 med inriktning KBT, ACT och mindfulness.

Jag brinner för målgruppen och vill inte göra detta för att tjäna pengar, utan för att hjälpa människor och jag vill att du ska känna samma sak. Det är det allra viktigaste samt att vi har "samma" syn på hur ett HVB skulle kunna drivas. Min tanke är ett mindre ställe där man även kan använda sig av djur i behandlingen på något sätt.

Verkar detta intressant så hör av dig! jag finns i Östergötland men kan tänka mig att göra detta i närliggande län också, bara det blir rimligt pendlingsavstånd.
Anonym
Hej, jag vill gärna öppna med dig HVB. Jag har erfarenhet och redan tar han om en pojka.
1
Väntar fortfarande på svaret från dig.
Anonym
Hej Detta låter intressant då vi letar efter en partner som vill starta med oss. Vi har en fastighet som är klar och inspekterad utav kommun, brandkår och ivo med ett godkännande på 12 platser. Hur tar vi upp kontakten med dig.
7
5
Hej, Spännande, skicka gärna PM med lite mer information :) //Sandra
367
46
Hej Du som önskar starta..... Spännande projekt! Hur långt har du kommit i planering? *Har du en åtgärdsplan/metod för hur du skall få klienter..? -*Ekonomiplan/budget för hur ni skall finansiera de första 1-3 åren? -*Redan nu lämplig läkarkontakt och SSK? -*Bemanningsplan i övrigt? -*Abstinensavdelning? *Hur många klienter tror du att ni behöver ha för att driva behandlingshem? -kan Familjehem/stödboende vara ett alternativ till att börja med och därifrån bygga resurser och ekonomiska muskler för att inrätta Behandlingshem? Initialkostnaderna är höga och den största utmaningen blir att få klienter de första åren Du behöver naturligtvis inte redogöra siffror här -det är inte så jag menar men hur många av punkterna som är klara avgör hur lång tid det tar innan du är igång och har en verksamhet som alla inblandade kan leva på. Lycka till!
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.