När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hej!
Jag har lite smått funderat på att starta en webbshop med seglingskläder och tillbehör jag importerar ifrån Storbritannien. Jag vill gärna vara billigare än de flesta andra butiker i Sverige, då det generellt är rätt dyrt med sådana saker här i Sverige.
För att ge ett exempel: Jag kan importera denna "smock" eller "drytop" för ungefär 28 pund (324 kronor) via Amazon. Den säljs för minst 687 kronor här i Sverige. Jag tänkte att jag skulle kunna sälja den för cirka 500 - 550 kronor. Är det en rimlig vinstmarginal? Borde jag inte på något sätt kunna köpa sakerna direkt ifrån respektive tillverkare för att dra ner lite mer på priserna?
Jag har kollat lite på att importera ifrån Kina men då går som bekant inte att få några märkes saker. Något jag tror är ganska viktigt då seglare generellt är ganska bakåtsträvare och helst håller sig till det bekanta. Något som nog kan göra det lite svårare att ta sig in på den marknaden.
Jag har som sagt tänkt sälja det online, har ni några förslag på hur man kan lösa provning av plaggen?
Hej! Tycker att det låter som en intressant idé men det är nog svårt att lösa provning av plaggen. De flesta web-shoppar brukar väl ge kunderna möjligheten att returnera plaggen om storleken inte passar... Svårt att veta om vinstmarginalen är tillräcklig men det beror ju på hur stirra kvantiteter du kommer sälja. Störst vinst verkar klädåterförsäljare göra på de kläderna som de själva har tagit fram och designat - ex vis ASOS som numera säljer mycket av sitt egen märke. Samma sak med ex vis Nilsons skor. Tidigare sålde de enbart andra märken. Trenden verkar gå åt det hållet har jag märkt, har funderat på att designa och sälja kläder men det är dessvärre tufft.
Mvh Mikaela
Med alternativen 176:- resp 236:- i påslag
så lär du fä svårt att få det hela att gå runt.
Utgå inte från att priset är det allra viktigaste
som köputlösande faktor.’ försök att få tag
på lite dyrare grejjer som du kan tjäna mer på.
Den här 687-kronorsgrejjen hur många sådana
säljs det om året i Sverige? Vem säljer dem?
Hur mycket är du beredd att betala för att folk
skall köpa från dig istället för de andra?
Importera värstingprylarna!
Bland bakåtsträvarna som du talar om finns det
en hel del prestigehungriga uppåtsträvare, som
gärna vill glänsa i solgasset
När det gäller provning så får du lösa det som alla
andra klädförsäljare; Låt kunderna ta hem flera plagg,
prpva ut rätt storlek och skicka tillbaka resten.
Så gör ellos´,Haléns o alla andra postorderhandlares
kunder.
.
Hursomhelst så behöver du ha riktigt gott om pengar
om du skall dra igång. OM du inte har det så gå in på
Clickbank och leta upp någon affiliate-variant som kan
ge dig profit.
Jag tog skepparexamen på 80-talet och om jag strävat
bakåt vet jag inte men att jag STÄVAT framåt kan jag lova.
Lovat har jag också gjort några gånger…Min klädsel har
vid sådana tillfällen varit minsta möjligt påkostad..
Det kan jag lova.
.
Redaktuellt
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.