stora pengar!!
Tjena! jag har ett hantverksföretag idag som omsätter ca 4 miljoner men jag har kommit till insikt att jag inte kommer bli förmögen på detta företag på grund av att jag säljer min tid och kan inte tjäna mer än vad jag hinner med att utföra. jag har ju ioch för sig 4 anställda men det blir i alla fall inte så mycket över att man kan kalla sig förmögen. Och visst sticker jag inte under stolen med att jag har som mål att bli miljonär!
Nu har jag en ide om hur man ska kunna tjäna lite större summor pengar.
Men jag skulle behöva få lite tips och hjälp på traven.
Iden går ut på att du ska förmedla nått och tjäna på ditt arvode. ju större kvantitet/pengar det gäller ju mer tjänar du. det kan ta lika lång tid att sälja 10 par strumpor som 10 pallar
Gärna jobba mot företag fastighetsägare industrier el dyl för där finns det pengar.
Heta brancher kan vara: Energi, industri, bygg, komunikation bostad
fastigheter.
Ett ex. taget ur luften
En kille får ett uppdrag/offert om att förse en stor industri med skyddskläder mm storlek på order 200.000
sondera terrängen leta på ett bra alternativ lägg på din procent gör affären gå vidare till nästa affär ex skyddshandskar kan kosta 2kr i kina man kan ta ut 22kr för dom i sverige. låt säga att du säljer 5,000 par i ett bräde till den här industrin 20kr x 5,000 =100,000kr - 10.000 i inköp exl omkostnader
nu gäller det bara hitta en produkt, branch, mm
Tacksam för hjälp
Nu har jag en ide om hur man ska kunna tjäna lite större summor pengar.
Men jag skulle behöva få lite tips och hjälp på traven.
Iden går ut på att du ska förmedla nått och tjäna på ditt arvode. ju större kvantitet/pengar det gäller ju mer tjänar du. det kan ta lika lång tid att sälja 10 par strumpor som 10 pallar
Gärna jobba mot företag fastighetsägare industrier el dyl för där finns det pengar.
Heta brancher kan vara: Energi, industri, bygg, komunikation bostad
fastigheter.
Ett ex. taget ur luften
En kille får ett uppdrag/offert om att förse en stor industri med skyddskläder mm storlek på order 200.000
sondera terrängen leta på ett bra alternativ lägg på din procent gör affären gå vidare till nästa affär ex skyddshandskar kan kosta 2kr i kina man kan ta ut 22kr för dom i sverige. låt säga att du säljer 5,000 par i ett bräde till den här industrin 20kr x 5,000 =100,000kr - 10.000 i inköp exl omkostnader
nu gäller det bara hitta en produkt, branch, mm
Tacksam för hjälp
old-Digger